قیمت فیروزه شجر اصل نیشابور

سنگ فیروزه اصل نیشابور به دو نوع عجمی و شجری تقسیم می شود.فیروزه شجر نیشابور،  برخلاف عجمی که سطح صاف و یکنواختی دارد ،سطحی نقش ونگار با رگه هایی طلایی یا سیاه می باشد.سطحی با رگه های طلایی،  بسیار گرانتر از سطحی با رگه های سیاه می باشدو برای صادر به کشورها، رگه طلایی را بیشتر می پسندند.

فیروزه به رنگ های آبی روشن، آبی تیره، سبز، سبزآبی وجود دارد ولی پرفروش ترین رنگ، رنگ آبی می باشد.

قیمت فیروزه شجر اصل نیشابور

تاریخچه استفاده سنگ فیروزه در ایران

تاریخچه استفاده سنگ فیروزه در ایران سنگ فیروزه در ایران قدمتی قدیمی دارد.معادن فیروزه ایران از قدیمی ترین معادن استخراج سنگ فیروزه در جهان می باشد.ایرانیان باستان در گذشته از فیروزه برای ساخت جواهرآلات خود استفاده می کردند و یکی از کالاهای مهم آنها در تجارت و داد و ستد بود.

معدن فیروزه نیشابور، قدمتی هفت هزارساله دارد که قدیمی ترین معدن فیروزه جهان است.ایرانیان باستان سنگ فیروزه را به صورت دست بند یا گردن بند به بدن وصل می کردند و معتقد بودند این سنگ، آنها را از بلایای طبیعی و سحر و جادو دور می کندو حافظ آنهاست.

با توجه به روایتی از ائمه سنگ فیروزه سنگی بهشتی می باشدو نور چشم را زیادمی کند.فیروزه را به شکل بیضی یا دایره برش می هند ودرساخت جواهرآلات استفاده می کنند.همچنین آن را سنگ مورد علاقه متولدین آذر نسبت می دادند.

در قدیم درمان خیلی بیماری ها را سنگ فیروزه می دانستند.عده ای استفاده از آن را کمک به درمان میگرن ،بیماری قلبی ،ازبین برنده سنگ کلیه وکاهش دهنده فشارخون می دانستند.

سنگ فیروزه نیاز به مراقبت خاص دارد در برابر مواد شوینده و عطر و ادکلن و گرمای نور خورشید واکنش نشان می دهد و رنگ آن تغییر می کند.

مرکز خرید فیروزه شجر نیشابور

مرکز خرید فیروزه شجر نیشابور برای خرید فیروزه شجر نیشابور، باید از نمایندگی های معتبر سنگ فیروزه خرید کرد.سنگ فیروزه ای که اصل باشد دارای شناسنامه محصول و ضمانت نامه می باشد.

سایت ها و اپلیکیشن های مختلفی انواع سنگ فیروزه  را، با قیمت ها و مدل های مختلفی  به فروش می رسانند.مرکز پخش سنگ فیروزه نیشابور، انواع سنگ فیروزه رابه صورت عمده برای طلا فروشان و جواهرسازی ها به همه جای ایران، عرضه می کند.اروپایی ها بیشتر تمایل به خرید سنگ فیروزه شجر دارند که از طریق ایران به این کشورها صادر می شود.

قیمت سنگ فیروزه شجر نسبت به سنگ فیروزه عجمی کمی پایین تر می باشد.بعضی جواهرسازها بر روی سنگ شجر حکاکی کرده و شکل درخت و یا منظره ای دیگر را خلق کرده و به فروش می رسانند،که قیمت سنگ شجرهایی که بر روی آن کار شده به مراتب گرانتر از سنگ شجرهایی است که ساده برش خورده اند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما