قیمت فیروزه عجمی اصل

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن استخراج می شود شکل خاص و قالبی ندارد.در طی فرآیند های سنگ تراشی به اشکالی مثل دایره، مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگ تغییر شکل یافته بسیار جلوه و نمای بهتری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه عجمی اصل نیشابور است. 

قیمت فیروزه عجمی اصل

فیروزه عجمی را بهتر بشناسید

فیروزه عجمی را بهتر بشناسید سنگ فیروزه ی اصلی از سنگ های زیبا و با ارزش و قیمتی در دنیا محسوب می شود و استفاده از آن در کشور ایران از دوره کهن تا به الان که کشور شیعه  هستیم رواج زیادی داشته است. سنگ فیروزه در رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. 

سنگ فیروزه رنگ های زیبایی دارد و پادشاهان و ملکه های سلطنتی ایرانی در زمان های گذشته از این سنگ بر روی زیور آلات خود بسیار بهره می بردند و این باعث شده است از آن در ساخت جواهر جات همچون دست بند، گوشواره و گردن بند و انگشتر استفاده شود، از طرفی دیگر مردم اعتقادی ایران در گذشته این سنگ را بسیار مقدس می دانستند.ازدیاد این ذهنیت در مورد فیروزه اصل طبیعی در دوره بعد اسلام باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم عزیز و قابل استفاده شود. با وجود شواهد قدیمی و اسناد باقی مانده گذشته، و جواهرات و زیورآلات خانواده های پادشاهان برجای مانده می توان به شدت دوست داشتن این سنگ  و خاص بودن این سنگ پی برد.

متخصصان سنگ های قیمتی گفته اند که سنگ فیروزه مزیت هایی دارد از جمله  اینکه موجب احساس شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان کاهش می دهد. سنگ فیروزه به مواد شوینده حساس است و اگر در معرض این مواد قرار گیرد سریع کیفیت فیروزه از بین می رود.

سنگ فیروزه به دو دسته تقسیم می شود: فیروزه شجری و فیروزه عجمی. سنگ های عجمی صاف و یک دست و بدون رگه هستند ولی سنگ های شجری رگه هایی داخل سنگ دارند. ولی قیمت سنگ فیروزه عجمی نیشابور بسیار بالاتر از سنگ فیروزه شجری است و در بازار با قیمت بالا معامله می شود. 

بازار فروش فیروزه اصل طبیعی

بازار فروش فیروزه اصل طبیعی به صورت کلی سنگ فیروزه  بستگی به سلیقه فردی دارد. یعنی ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود و فیروزه را دوست بدارند ولی افرادی هم هستند که این سنگ را در زیور آلات دوست ندارند. تولید سنگ فیروزه در کشور ایران ارقام بالایی دارد ولی قیمت آن بسیار گران است. بزرگترین معدن که در ایران سنگ فیروزه مرغوب از آن استخراج می شود معدنی واقع شده در نیشابور مشهد است.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع  و خرید فیروزه به صورت آنلاین و حضوری از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما