قیمت فیروزه عجمی خالص دامغان

فیروزه عجمی دامغان ،گرچه به نسبت فیروزه نیشابوری کیفیت پایین تری دارد، اما بهرحال یک سنگ ارزشمند به حساب می آید که در صنعت جواهرسازی و زیور آلات کاربرد زیادی دارد.

سنگ فیروزه به دو شکل عجمی و شجری موجوداست.سطح عجمی صاف و یکدست می باشد، اما سطح شجری رگه هایی طلایی یا مشکی در آن مشاهده می شود.ایرانیان طرح عجمی را بیشتر می پسندند، اما اروپایی ها طرح شجری را، بیشتر انتخاب می کنند.

قیمت فیروزه عجمی خالص دامغان

روش جلا دادن فیروزه عجمی

روش جلا دادن فیروزه عجمی سنگ فیروزه،  ممکن است بر اثر تماس با نور خورشید به مدت طولانی، استفاده از عطر و خوشبو کننده ها، مواد شوینده و بهداشتی تغییر رنگ داده وکم رنگ شود، بنابراین با روش های مختلفی که در زیر توضیح خواهیم داد آن راجلا می دهند.

با استفاده از آب ،خاک، آتش که عناصر طبیعت هستند می توان سنگ فیروزه را جلا داد و به حالت درخشندگی قبل تبدیل کرد.به این صورت که به مدت یک ساعت درون آب یا خاک گذاشت، سپس بعد از یک ساعت ماندن،  با پارچه تمیزی آن را تمیز و خشک می کنیم و این که،  سنگ فیروزه را روی شعله مستقیم آتش گذاشته تا جلا پیدا کند.

یکی دیگر از روش های جلادهنده، نمک دریا می باشد که آن را به مدت یک ساعت درون نمک می گذارند و بانمک روی سنگ را تمیز می کنیم.

علاوه براین روش های طبیعی، با استفاده از واکس زدن که روشی شیمیایی می باشد می توان عمر سنگ فیروزه را بیشتر کرد و جلای از دست رفته را بدست آورد.واکس زدن سنگ فیروزه را مستحکم تر و ماندگارتر می کند.

بازار خرید فیروزه عجمی طبیعی

بازار خرید فیروزه عجمی طبیعی برای خرید فیروزه عجمی طبیعی باید به سراغ فروشندگان معتبر برویم که فیروزه را با شناسنامه و ضمانت، به خریداران عرضه می کنند.

سایت های زیادی خرید و فروش سنگ های قیمتی فیروزه را انجام می دهند اما چون به صورت غیر حضوری خرید انجام می شود، باید از سایت هایی خرید کرد که سنگ فیروزه طبیعی را عرضه کنند و همچنین نماد الکترونیک نیز داشته باشند.

درخرید فیروزه بسیار دقت باید کرد چون اخیرا سنگ فیروزه تقلبی که جنس پلاستیک فشرده می باشد وارد بازار شده که مشتریان را گمراه می کند و تنها راه تشخیص اصل  بودن، اینکه از فروشنده معتبر و با انصاف خرید نماییم.

سنگ فیروزه طبیعی در صنایع دستی به عنوان کشکول فیروزه ، میوه دان فیروزه، آجیل خوری فیروزه، سرویس چایخوری فیروزه به فروش می رسد. فروشنده در قبال وجه پرداختی، شناسنامه سنگ فیروزه را همراه با ضمانت نامه محصول،  تحویل خریدار می دهد.

لازم به ذکر است که ایران بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ فیروزه طبیعی می باشد.

1

  1. سلام خسته نباشید انگشتر فیروزه عجمی اصل دامغان من روش واکس زدن را امتحان کردم و خیلی عالی بود و طول عمر و استحکام ان تاثیر زیادی داشت

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما