قیمت مناسب سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه سنگی با ارزش است که هم در نزدیک سطح زمین یافت می شود و هم در اعماق زمین می توان این سنگ را پیدا کرد. هر چه سنگ در لایه‌های بالایی زمین قرار داشته باشد سنگ فیروزه اصل تر است یعنی از استحکام بالاتری برخوردار است و قیمت  سنگ فیروزه بیشتر می شود. و طرفداران بیشتری را به خود جلب می کند.

قیمت مناسب سنگ فیروزه اصل

مشخصات بارز سنگ فیروزه اصل

مشخصات بارز سنگ فیروزه اصل مشخصات سنگ فیروزه اصل

از ویژگی بارز سنگ فیروزه اصل رنگ آن است و این بدان معناست که رنگ سنگ فیروزه اصل معمولاً کمی مات است و این موضوع به دلیل وجود موادی است که در داخل سنگ قرار دارد که رنگ سنگ را تغییر می‌دهد از جمله موادی که باعث میشود رنگ سنگ تغییر کند وجود ماده هایی مانند مس و کروم و آهن است از رنگ اصلی سنگ فیروزه از آبی کمرنگ تا آبی مایل به سبز و یا حتی سبز مایل به زرد است.

راه دیگر تشخیص تقلبی یا اصل بودن این سنگ ارزشمند، گذاشتن سنگ اصل فیروزه در معرض نور آفتاب است به این صورت که اگر رنگ سبز فیروزه تغییر کرد، یعنی اینکه سنگ فیروزه ما تقلبی است.

از دیگر ویژگی سنگ فیروزه اصل مقاوم بودن آن در مقابل خط و خش است یعنی اینکه اگر با سوزن روی سنگ فیروزه اصل خط بکشیم هیچ خط و خشی روی سنگ نمی‌افتد و این نشان دهنده اصل بودن سنگ فیروزه است حتی اگر سنگ فیروزه ما اصل باشد با آن میتوان روی شیشه نیز خط ایجاد کرد.

بهترین کیفیت سنگ فیروزه

در کشورهای مختلفی معادن سنگ فیروزه وجود دارد. از جمله این کشورها میتوانیم به آمریکا، مصر،تبت و ایران اشاره کنیم در کشور ایران چندین معادن سنگ فیروزه وجود دارد که از  کیفیت  خوبی برخوردار است بهترین کیفیت سنگ فیروزه اصل در معدن نیشابور وجود دارد.

ویژگی های سنگ فیروزه

یکی از ویژگی‌های بارز سنگ فیروزه اصل شکل آن است یعنی اینکه بعضی از سنگ های فیروزه دارای رگه هایی هستند و برخی دیگر سطحی صاف و یکدست دارد که رنگ آنها آبی است و هیچ رگه یا شکستگی ندارند. ویژگی بعدی سنگ فیروزه اصل معدنی است که از آنها استخراج می شود و همانطور که ذکر کردیم بهترین سنگ فیروزه در ایران از آن شهر نیشابور است. ویژگی آخرین سنگ طیف رنگی آبی ست که در سنگ وجود دارد که بر اساس این طیف رنگی ارزش گذاری می شود به طور مثال هرچه رنگ آبی تیره در سنگ فیروزه به رنگ سبز متمایل شود ارزش سنگ فیروزه بیشتر می‌شود.

صادرات بهترین سنگ فیروزه اصل

صادرات بهترین سنگ فیروزه اصل از آنجا که سنگهای زینتی مخصوصاً سنگ فیروزه در دنیا دارای محبوبیت بسیار زیادی است و روز به روز افراد زیادی خواهان خرید این سنگ قیمتی بسیار زیبا هستند. مخصوصاً سنگ فیروزه اصل به دلیل رنگ زیبای فیروزه ای که دارد طرفداران زیادی پیدا کرده است. شرکت تجاری ما نیز امکان صادرات این سنگ گرانبها  با کیفیت عالی را به کشورهای مختلف دارا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما