قیمت پایین سنگ فیروزه سبز اصل

فیروزه یکی از انواع سنگ تزیینی است که امروزه در سراسر جهان برای تولید زیور آلات مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این بین فیروزه ایران به دلیل مرغوبیت و زیبایی چشمگیر، محبوبترین فیروزه موجود در بازارهای جهانی است. طیف رنگی این سنگ از آبی روشن تا سبز را پوشش می‌دهد. این مطلب شرحی مختصر است بر خصوصیات سنگ فیروزه سبز اصل.

قیمت پایین سنگ فیروزه سبز اصل

کیفیت سنگ فیروزه سبز اصل

کیفیت سنگ فیروزه سبز اصل واژه فیروزه معرب پیروزه است، و در زبان های غربی به آن تورکواز (turqueoise) گفته می‌شود. استخراج این سنگ در ایران زمین، سابقه ای بیش از سه هزار سال دارد. گواه آن کتیبه‌های کهن شاهان پارسی و به خصوص کتیبه کاخ آپادانا در شوش است جایی که داریوش شاه از آن به عنوان یکی از مواد استفاده شده در کاخ خود نام می برد.

سنگ فیروزه سبز اصل 

انواع فیروزه سبز  شامل رنگ‌‌ های سبز آبی، سبز سیبی و سبز لیمویی است. از نظر علمی هرچه مقدار مس موجود در فیروزه کمتر بوده و با آلومینیوم بیشتری همراه باشد، رنگ فیروزه رو به  سبز می رود. اما زمانی که عنصر زینک نیز همراه آن باشد رنگ سبز آن لیمویی خواهد بود. هرچند از دیرباز اعتقاد بر آن بوده که فیروزه مرغوب فیروزه ای است که رنگ آبی آن غالب باشد، و فیروزه ای که رنگ آبی آن کمتر باشد، به مرور به سبز می گراید، و زیبایی خود را از دست می دهد، امروزه محبوبیت فیروزه سبز افزایش یافته، و کیفیت آن به اثبات رسیده است.

انواع معادن فیروزه 

به جز ایران، فیروزه در کشور های دیگری از قبیل، آمریکا، تبت، مغولستان و مصر نیز استخراج می شود، اما ناگفته پیداست که مرغوبیت و زیبایی فیروزه ایران در این میان چشمگیرتر بوده و بهترین نوع این سنگ، فیروزه ایرانی است. بهترین نوع فیروزه ایرانی فیروزه نیشابور است، اما فیروزه در کرمان و دامغان نیز استخراج می شود. معادن فیروزه سبز در تبت، نوادا آمریکا و نیشابور وجود دارند.

کیفیت سنگ فیروزه

تشخیص اصالت فیروزه حتی برای متخصصین این امر کاری دشوار است، با این حال آزمون هایی موجود است که می توان به کمک آن ها، هرچند نه کامل و دقیق، مرغوبیت و اصالت آن را تشخیص داد. مثلاً برای خرید فیروزه نیشابور باید شناسنامه سنگ را در پشت سنگ رویت کرد. از سوی دیگر رگه های موجود در فیروزه شجر، هرچه منظم تر باشد، بر زیبایی آن افزوده خواهد شد، و البته رنگ این رگه ها هم اگر طلایی باشند آن را منحصر به فرد کرده و قیمت آن را افزایش می دهد. مهمترین آزمون در تعیین مرغوبیت فیروزه اصطکاک است، باید به خاطر داشت که فیروزه در اصطکاک با شیشه، و حتی فلزات خراش بر نمی دارد.

فروش ویژه سنگ فیروزه سبز اصل

فروش ویژه سنگ فیروزه سبز اصل همانطور که اشاره شد تشخیص مرغوبیت فیروزه کاری دشوار بوده و از سوی دیگر ایجاد ظاهر یک فیروزه مرغوب به روش های صنعتی کار دشواری نیست و فروش سنگ فیروزه به صورت گسترده ای در سطح کشور انجام می شود. بنابراین بهترین راه برای حصول اطمینان از اصالت و مرغوبیت آن مراجعه به مراکز معتبر فروش فیروزه است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما