مراکز فروش فیروزه مرغوب عجمی

فیروزه عجمی از جمله انواع فیروزه استخراج شده از معادن ایران است، این فیروزه مرغوب فقط در ایران یافت می شود و به دلیل درصد خلوص بالا،  این کانی بسیار مورد توجه اعراب است.

مراکز فروش فیروزه مرغوب عجمی

اطلاعاتی درباره ویژگی فیروزه مرغوب

اطلاعاتی درباره ویژگی فیروزه مرغوب فیروزه مرغوب سنگی است که دارای درصد خلوص بالا و ناخالصی حداقلی باشد همچنین این کالا در صورتی مرغوب است که خاصیت خود را از دست نداده باشد و به اصطلاح گوهر شناسان نمرده باشد، این کانی بسیار حساس بوده و نسبت به شرایط محیطی نامناسب واکنش شدید نشان می دهد، در صورتی که فیروزه عجمی در مجاورت مواد شیمیایی ، عطر و ادکلن و روغن قرار بگیرد خاصیت خود را از دست می دهد همچنین به دلیل نرم بودن بافت این کانی، در معرض آسیب های فیزیکی قرار دارد.

به همین دلیل باید از وارد شدن آسیب های فیزیکی شدید به این کانی جلوگیری شود. فیروزه عجمی دارای درصد خلوص بالا و رنگ و جلای خاصی دارد و رنگ این کانی آبی آسمانی است، فیروزه عجمی اصل فاقد نقاط سیاه و سفید در آن است و همچنین این کانی نباید زیاد در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

درجه سختی این کانی شش است و می تواند روی شیشه خط بیندازد، در صورتی که شیشه بتواند روی این سنگ خط بیندازد نشان از قلابی بودن محصول دارد.

فیروزه عجمی استخراج شده از معادن نیشابور دارای درجه خلوص و کیفیت بالایی بوده و بیشتر صادراتی هستند ولی فیروزه عجمی شهرهایی مانند دامغان و کرمان به دلیل درصد خلوص پایین بیشتر نیاز داخل را تامین می کنند‌.

فیروزه مشجر هم از انواع فیروزه استخراج شده از معادن ایران است که به دلیل ناخالصی های موجود در آن که یا فلزی هستند ویا از جنس کانی های دیگر است به آن مشجر یا اسپایدر می گویند این فیروزه حتی با وجود ناخالصی در آن نسبت به انواع خارجی آن خالص تر و مرغوب تر است. و این گونه فیروزه در بین زنان طرفداران بسیاری دارد.

قیمت روز فیروزه مرغوب عجمی

قیمت روز فیروزه مرغوب عجمی قیمت روز فیروزه عجمی با توجه به عوامل مختلف تاثیر گذار بر قیمت آن رنج قیمتی متفاوتی را شامل می شود و برای اطلاع از آخرین قیمت به روز آن باید به نمایندگی فروش این محصول مراجعه شود همچنین یک وب سایت معتبر فروش سنگ های قیمتی در ایران فعال است که خریدار در صورت عدم دسترسی به مراکز فروش این محصول می تواند از طریق این فروشگاه های اینترنتی اقدام به بررسی قیمت های به روز بکند‌.قیمت فیروزه از طریق تلفنی نیز قابل استعلام است، خریدار می تواند با مدیر فروش مجموعه های فروش فیروزه تماس گرفته و از آخرین قیمت ها مطلع شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما