مرکز انواع سنگ فیروزه شجری

تفاوت سنگ فیروزه شجری و عجمی در وجود رگه طلایی رنگ موجود در آهن است به طوری که رگه دار را شجری و بدون رگه را عجمی گویند و دارای ترکیباتی از مس، آهن و روی می باشد که رگه طلایی رنگ باعث جلوه های ویژه در آن شده است. از ویژگیهای سنگ فیروزه که شجری عموما برای عقیق انگشتر تراش می خورد خواص درمانی آن به دلیل وجود مس و آهن و البته کبالت و گاها طلا می باشد که باعث جریان خون بهتر در بدن می شود. برای سفارش بهترین و اصیلترین سنگ فیروزه شجری می توان به سایت مورد نظر مراجعه و در کمترین زمان ممکن به کالای مورد نظر دست یافت.

مرکز انواع سنگ فیروزه شجری

کیفیت انواع سنگ فیروزه شجری

کیفیت انواع سنگ فیروزه شجری

کیفیت سنگ فیروزه شجری به رگه های طلایی رنگ در سنگ برمی گردد. یکی دیگر از مصادیق کیفیت انواع سنگ فیروزه شجری به نوع معدن آن مربوط می شود. معمولاً سنگهای فیروزه ای که در عمق کم تشکیل شده اند دارای کیفیت بالاتری می باشند، زیرا در عمق های بالا رطوبت باعث نرمی سنگ شده و کیفیت آنرا به شدت پایین می آورد.

سنگ فیروزه معادن مختلفی در کل دنیا دارد که از جمله آن ها می توان به معادن فیروزه نیشابور دامغان و کرمان در سطح کشور اشاره کرد و معادن فیروزه تبت و آمریکا را در سطح جهان نام برد که هر کدام از سنگ های معادن مذکور دارای کیفیت های مختلفی می باشند.

یکی از از قدیمی ترین و معروف ترین معادن فیروزه در سطح بین المللی معدن سنگ فیروزه نیشابور می باشد . کیفیت آن زبانزد عام و خاص در جهان می باشد یکی از خصوصیات سنگ فیروزه نیشابور از نوع شجری آن مربوط می شود به پس زمینه سیاه رنگ در سنگ. کیفیت سنگ فیروزه نیشابور به حدی بالاست که بعضاً سنگ‌های فیروزه دامغان و کرمان به نام سنگ فیروزه نیشابور شناخته می‌شوند. بنابراین بایستی در خرید هر نوع سنگ فیروزه ای دقت کافی به کار رود و اصالت هر سنگ با مدرک از فروشنده درخواست گردد.

بازار خرید سنگ فیروزه شجری

بازار خرید سنگ فیروزه شجری

خرید سنگ فیروزه شجری را می توان به دو بخش داخلی و بین المللی تقسیم کرد. قدیمی ترین فیروزه دنیا در نیشابور ایران وجود داشته است و برای خرید آن کشورهای اروپایی از طریق ترکیه این سنگ با ارزش را وارد می‌کرده‌اند به همین دلیل در ابتدا این سنگ به نام سنگ ترکی مشهور شده است.

یکی دیگر از مواردی که در خرید فیروزه شجری  بایست در نظر گرفت به کیفیت این سنگ برمی‌گردد. همچنان فیروزه نیشابور دارای بالاترین کیفیت جهان می باشد که از آن به عنوان یک برند نام برده می شود و گاهاً در سطح کشور و دنیا برای فروش فیروزه از نام نیشابور برای بالا بردن قیمت استفاده می شود. اما متاسفانه خریداران این سنگ زینتی دارای یک مشکل بزرگ هستند که کیفیت سنگ نیشابور از باقی  سنگ ها از جمله دامغان و کرمان قابل تشخیص نمی باشد و حتی افراد حرفه ای در این زمینه گاهاً اشتباه می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما