مرکز انواع فیروزه شجری اصل

انواع مختلف سنگ های فیروزه دارای ویژگی ها و فواید متعددی می باشند که از گذشته تا به همین امروز نیاکان ما و خود ما از این سنگ های زینتی برای ساخت انواع مختلف جواهر و انگشتر استفاده می کنیم.
فیروزه شجری اصل یکی از مهم ترین و محبوب ترین فیروزه های موجود در بازار ایران به شمار می رود که در ادامه مطلب به معرفی اجمالی این سنگ زینتی می پردازیم.

مرکز انواع فیروزه شجری اصل

کیفیت عمده فیروزه شجری اصل

کیفیت عمده فیروزه شجری اصل کشور ایران چندی از بزرگترین و غنی ترین معادن سنگ های فیروزه را در دنیا در اختیار دارد که به علت زیبایی و کیفیت بالای سنگهای فیروزه استخراج شده از معادن ایران علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی، حتی به صادرات سنگ های فیروزه نیز بسیار اهمیت داده است و برای صنعت کشور ارز آوری داشته است. به طور کلی کیفیت سنگ های فیروزه در تمام دنیا بر اساس سه مولفه ظاهری تعیین می شود.
1. رنگ سنگ فیروزه: اگر به سنگ های فیروزه استخراج شده از تمامی معادن دنیا نگاه کنیم، طیف رنگی این سنگ ها بین آبی روشن تا سبز تیره متغیر می باشد که هر چه رنگ سنگ های فیروزه تیره تر باشد دارای سختی بیش تر و هر چه رنگ سنگ های فیروزه مات تر باشد دارای استحکام بالا تری می باشد؛ سنگهای فیروزه ی استخراج شده از معادن ایران ( به خصوص معادن نیشابور و دامغان ) معمولاً به رنگ آبی تیره و سبز یشمی هستند که نشان از کیفیت بالای این سنگ های فیروزه دارند.

2. ضخامت و مقاومت سنگ های فیروزه: استخراج سنگ های فیروزه هم در لایه های سطحی زمین و هم در عمق زمین زمین ممکن است اما تفاوت سنگ های فیروزه استخراج شده از این دو معدن، در کیفیت آن ها می باشد. معمولاً فیروزه های استخراج شده در اعماق بیشتر دارای ضخامت بیشتر و استحکام کمتری می باشند و حالتی خمیری دارند اما سنگ های استخراج شده در لایه های سطحی زمین به علت دور بودن از حرارت هسته زمین، دارای ضخامتی کمتر اما استحکامی بهتر می باشند. این نکته به خوبی اهمیت نوع و محل احداث معدن فیروزه را نشان می دهد.

3. شجری یا عجمی بودن سنگ های فیروزه: سنگ های فیروزه در دو دسته ی کلی سنگ های عجمی ( سنگ هایی بدون نقش و نگار و فرو رفتگی ) و سنگ های فیروزه شجری ( دارای تعداد زیادی نقش و نگار و خطوط مختلف ) تقسیم بندی می شوند که به نظر متخصصین این حوزه به علت وجود رگه های مختلف فیروزه در سنگ های فیروزه شجری و استخراج سنگ های فیروزه شجری از لایه های سطحی زمین، از کیفیت و استحکام بسیار بیش تری نسبت به سنگ های فیروزه عجمی برخوردار هستند.

قیمت روز فیروزه شجری اصل

قیمت روز فیروزه شجری اصل فروشگاه آنلاین تولید و عرضه ی فیروزه عمده ما، با کسب سال ها تجربه در زمینه خرید و فروش فیروزه شجری اصل توانسته است امکان یک خرید با کیفیت و مقرون به صرفه را برای شما مصرف کنندگان پدید آورد. قیمت فیروزه با توجه به نوع و ویژگی های موجود در سنگ فیروزه طبق سه مولفه ذکر شده در قسمت قبل متغیر است و شما می توانید برای گرفتن قیمت انواع سنگ های فیروزه شجری اصل و هم چنین آشنایی با شرایط و نحوه خرید این سنگ ها، با کارشناسان مجرب و تیم پشتیبانی سایت ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما