مرکز تولید سنگ فیروزه صنعتی

امروزه با توجه به قیمت بالای کانی فیروزه، به در خواست مشتری برای تزیین جواهرات از سنگ فیروزه صنعتی برای این کار استفاده می شود و درواقع جنبه زیبایی این کالا مد نظر است.کانی صنعتی فیروزه به روش های مختلفی تولید میشود و محصول نهایی دارای زیبایی بوده و در صنعت جواهر سازی قابل استفاده است.

مرکز تولید سنگ فیروزه صنعتی

روش های تولید سنگ فیروزه صنعتی

روش های تولید سنگ فیروزه صنعتی

برای تولید فیروزه صنعتی از روش های مختلفی برای تولید آن استفاده می کنند. مانند روش سنتیک در فیروزه سازی، و هم چنین تولید فیروزه صنعتی از پلاستیک فشرده و مواد پلیمری.

در روش سنتیک از پودر فیروزه برای تولید آن استفاده می شود، پودر فیروزه از قطعه های کوچک و خرد شده فیروزه که در کارگاه های فیروزه سازی تولید می شود استفاده میشود پودر فیروزه را با نوعی رزین مخلوط می کنند و در قالب هایی که از قبل با پارافین چرب شده اند می ریزند، سپس این قالب را تاحت فشار بالا و دمای بالا قرار می دهند و برای مدت زمان مشخص استراحت می دهند اینگونه فیروزه سنتیک تولید می کنند.

تولید سنگ فیروزه صنعتی از پلیمر رنگی آن به این صورت است که پلیمر مناسب با این کار را انتخاب می کنند و از گرانول آن اقدام به قالب گیری و تولید فیروزه می کنند.

پلاستیک فشرده هم نوعی پلی مر است که از رنگدانه های مخصوص برای رنگ دهی به گرانول استفاده می کنند و با استفاده از فرآیند های مربوط به این کار، و از قالب های مخصوص استفاده می کنند، و دانش آموختگان و متخصصان آشنا با علم شیمی با ظرافتی بالا به طوریکه با نگاه اول صنعتی بودن فیروزه قابل تشخیص نباشد این کانی صنعتی تولید میشود و به عنوان سنگ زینتی در تهیه زیورآلات مورد استفاده قرار می گیرد.

هم چنین نوعی کانی در طبیعت وجود دارد که در آن رگه های فلز آن وجود دارد و دارای رنگ سفید است از نمونه های کوچک این کانی استفاده کرده و بعد از رنگ آمیزی به روش مخصوص نوعی سنگ فیروزه صنعتی تولید میشود که شبیه فیروزه مشجر می باشد.

بازار خرید سنگ فیروزه خرده

بازار خرید سنگ فیروزه خرده

برای خرید سنگ فیروزه خرده که در کارگاه های فیروزه تراشی از تراش فیروزه حاصل میشود، باید به کارگاه های فیروزه تراشی که اقدام به فرآوری این سنگ می کنند مراجعه شود، این خرده فیروزه ها کاربرد گسترده ای در صنعت دارند، چون این تکه ها قابلیت تراش و استفاده در جواهرات را ندارند از آنها برای مصارف دارویی و هم چنین آرایشی و تولید فیروزه سنتیک استفاده می کنند.خرده های فیروزه را پودر کرده و به عنوان سرمه مورد استفاده قرار میگیرد این سرمه موجب افزایش نور چشم و تقویت بینایی می شود، هم چنین از پودر آن برای ساخت فیروزه صنعتی به کمک رزین و تحت فشار بالا استفاده می شود، در واقع این کانی هیچ گونه دور ریزی ندارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما