مرکز تولید سنگ فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه نیشابور در کار گاه های تراشکاری تراش داده می شود و به بازار عرضه می شود. این سنگ ها از معادن موجود در نیشابور استخراج و تولید می شوند. سپس با اعمال فرآیند هایی به صورت نگین و سنگ های تزئینی تراش داده می شوند و سپس وارد بازار فروش می شوند. اگر می خواهید، فیروزه اصل و با کیفیت خریداری کنید، بهترین را خرید مستقیم از شهر نیشابور و شهر فیروزه می باشد.

مرکز تولید سنگ فیروزه نیشابور

کیفیت انواع سنگ فیروزه نیشابور

کیفیت انواع سنگ فیروزه نیشابور سنگ فیروزه نیشابور یکی از بهترین فیروزه های موجود در جهان می باشد. کیفیت سنگ فیروزه تولید شده در نیشابور بسیار عالی و در سطح بالایی می باشد. البته ضخامت این نوع سنگ نیشابور چیزی حدود یک میلیمتر می باشد و به طور معمول از ضخامت کمتری برخوردار است. سنگ خارای چسبیده به زیر فیروزه نشان دهنده این است که، فیروزه کاملا خالص نمی باشد. اگر خط میان فیروز و سنگ خارا مشخص نباشد، احتمال خیلی زیاد این سنگ فیروزه نیشابور می باشد. این فیروزه تولید شده در نیشابور یک نوع سنگ زنده می باشد و به علت طرفداران زیادی که دارد، از رونق خرید و فروش بالایی برخوردار است.
نیشابور با سنگ فیروزه اصیل و زیبایش شناخته می شود. معدن فیروزه نیشابور یکی از قدیمی ترین معادن موجود در کشور است، که پس از گذشت چندین هزار سال باز هم از آن فیروزه استخراج می شود. در اطراف شهر نیشابور شهری به اسم شهر فیروزه تشکیل شده است ، که جزو نقاط اصلی تولید فیروزه می باشد. در این شهر مغازه های سنگ تراشی وجود دارد، که پس از استخراج فیروزه از معادن این سنگ ها را خریداری و به شکل های مختلف تراش می دهند. سپس به متقاضیان و مسافران می فروشند. مرغوب ترین و با کیفیت ترین فیروزه در جهان همان فیروزه نیشابور می باشد. طبق گفته کارشناسان مربوطه معادن نیشابور حدود ۶ هزار و هفتصد سال قدمت دارند.

قیمت کلی سنگ فیروزه نیشابور

قیمت کلی سنگ فیروزه نیشابور قیمت سنگ فیروزه اصل و با کیفیت با توجه به نحوه استخراج و مراحل تراشکاری تا حدودی گران می باشد البته قیمت نوع خالص و نا خالص سنگ فیروزه متفاوت می باشد. هر چقدر که فیروزه زیاد استخراج شود ، با این حال طرفداران و خریداران زیادی دارد. در برخی مواقع و چند وقت یکبار در محوطه بیرون معادن فیروزه های استخراج شده را در معرض فروش قرار می دهند و از طریق مزایده و با بالاترین قیمت پیشنهادی به فروش می رسانند. البته این اقدام هنگامی که استخراج فیروزه به حد کفایت رسید انجام می شود. اگر به طور مستقیم از تولید کننده خریداری کنید و سپس اقدام به تراشکاری کنید، قیمت مناسب تری پرداخت خواهید نمود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما