مرکز خرید سنگ فیروزه طبیعی

سنگ فیروزه که از معادن مختلفی در کشور از جمله شهر نیشابور، دامغان و کرمان استخراج می شود و از عناصر فلزی مختلفی تشکلی شده است. این عناصر شامل مس، آهن، وانادیوم، طلا و … می باشند. اما عنصر اصلی آن اکسید مس می باشد. بنابراین در مناطقی که پتانسیل کانی زایی مس وجود دارد و طبق شرایط تبلوری دیگر امکان وجود سنگ فیروزه طبیعی نیز وجود دارد. 

مرکز خرید سنگ فیروزه طبیعی

سنگ فیروزه طبیعی چه ویژگی دارد؟

سنگ فیروزه طبیعی چه ویژگی دارد؟

سنگ فیروزه طبیعی را باید هم ردیف کانیهای فلزی اکسید مس از جمله مالاکیت که رنگ آن سبز است و آزوریت که آبی رنگ می باشد دانست. زیرا همانطور که می دانیم فیروزه نیز به دو رنگ آبی و سبز موجود است.

در بافت سنگ فیروزه هر چقدر تخلخل و حفره کمتر باشد ارزش آن بالاتر می رود، زیرا هنگام برش و صیقل مقاومت بیشتری از خود بروز خواهد داد. بنابراین سنگ فیروزه ای که در محیط های خشک و تحت دما و فشار بالا از لحاظ زمین شناسی تشکیل شده اند از کیفیت و تراکم بهتری برخوردار می باشند و برای ایجاد هر گونه فرآورده ای از جمله عقیق یا سنگ فیروزه طبیعی که در ابعاد بزرگتر به عنوان وسیله ای تزئینی به کار می رود ارجح تر است.

ویژگیهای طبی که برای فیروزه طبیعی می توان در نظر گرفت این است که به دلایل وجود عناصر فلزی از جمله مس، خاصیت رسانایی در درون این سنگ بالا می باشد و این خاصیت باعث القا جریانات الکتریسیته مفید به محیط و کسی که آن را در اختیار دارد می شود و باعث ایجاد گردش خون مناسب در بدن افراد می گردد و در نتیجه قلب و سیستم آناتومی بدن بهتر کار خواهد کرد، به همین دلیل می باشد که متخصصین انرژی درمانی، برای مخاطبان خود استفاده از سنگ و عقیق فیروزه را پیشنهاد می دهند.

بازار پخش سنگ فیروزه زنده

بازار پخش سنگ فیروزه زنده

در خرید سنگ فیروزه بایستی دقت کرد که آیا سنگ فیروزه زنده است یا مرده. این اصطلاح زمانی به کار می رود که وقتی سنگ یا عقیق فیروزه، رنگش کدر و تیره می گردد مرده به شمار می آید، و فیروزه زنده زمانی گفته می شود که رنگی شفاف و براق دارد و دارای خاصیت های انرژی درمانی می باشد.

زمانی فیروزه مرده می شود که بر اثر عواملی کیفیت و ویژگی اصلی خود را از دست می دهد و در این حالت قیمت آن نیز به شدت کاهش می یابد. برای زنده نگه داشتن فیروزه اقداماتی لازم است که انجام گیرد. یکی از این اقدامات این است که در هنگام برش و صیقل کوچکترین منفذها برای ورود هوا و آب به داخل سنگ یا عقیق پوشیده گردند. زیرا ورود هوا و آب داخل بافت سنگ باعث می شود محیط موجود اسیدی گردد و دیگر آن خاصیت الکتریکی که پیشتر ذکر گردید را از خود بروز ندهد. 

حال برای زنده نگه داشتن فیروزه علاوه بر اقدامات اولیه بایستی اقداماتی برای حفظ و نگهداری خاصیت ویژه آن از جمله دوری کامل از آب داغ، شستن سطح عقیق یا سنگ با آب نمک و … را انجام داد تا در حفظ و احیای این کالای گرانبها مفید واقع شد.

1

  1. با عرض سلام و خسته نباشی
    برای خریده عمده به چه صورتی باید اقدام کنم ؟ تا چه اندازه خرید به عنوان خریدعمده حساب میشه ؟
    کالایی که به صورت عمده خریداری شده چند روزه به دستم میرسه ؟ شما اقساطی هم کار میکنید ؟ اگر بله شرایط اقساطتون چطوریه ؟

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما