مرکز خرید فیروزه طبیعی شهربابک

پس از کشف فیروزه در معادن کرمان، فیروزه شهربابک، توانست معجزه ای در اشتغال زایی و خرید و فروش این کانی مرغوب و گران بها بشود. مردم بومی پس از گذراندن دوره های آموزشی، توانستند سوغات و چشم انداز ارزشمندی برای توریستان و گردشگران منطقه فراهم آورند. البته سنگ فیروزه، کاربرد های متنوعی دارد و استفاده از آن تنها به سوغات و هدیه برنمی گردد بلکه از آن در انرژی درمانی و… استفاده می شود.

مرکز خرید فیروزه طبیعی شهربابک

تفاوت فیروزه شهربابک با فیروزه نیشابور

تفاوت فیروزه شهربابک با فیروزه نیشابور

سنگ های فیروزه از معادن مختلفی استخراج می شوند به طوریکه با وجود شباهت هایی که به یک دیگر دارند، اما برخی متخصصان و افراد حرفه ای می توانند با توجه به ظاهر و ویژگی های سنگ، آن را به معدن خاصی نسبت دهند. به همین خاطر، فیروزه طبیعی شهر بابک با فیروزه نیشابور تفاوت هایی دارد.

سابقه ی کشف و استخراج فیروزه خام اصل در شهر بابک کرمان، کم تر از سابقه ی کشف و استخراج آن در شهر نیشابور است. زین رو فیروزه ی نیشابور شناخته شده تر است. با این حال، کارگاه های زیادی در کرمان شروع به فعالیت کرده اند و با استعداد و خلاقیت خود در ساخت جواهرات، ظروف تزئینی و… تلاش می کنند مهر تاییدی بر زیبایی و مرغوبیت این سنگ بزنند. نتیجه ی آن تلاش ها شناساندن فیروزه کرمان و ارزشمندی آن به مردم بوده است. امروزه فیروزه ی شهر بابک توان رقابت با فیروزه ی نیشابور را پیدا کرده است به طوری که، گاها و سهوا افراد آن دو را با یک دیگر اشتباه می گیرند و متاسفانه به جای هم و با نام هم به فروش می رسند‌.

بازار پخش فیروزه خام اصل

بازار پخش فیروزه خام اصل برخی افراد به خرید سنگ فیروزه روی می آورند چرا که تمایل دارند کلکسیونی از سنگ های قیمتی داشته باشند و آن را کامل کنند‌، برخی دیگر به دلیل خواص شفابخشی و درمانی فیروزه آن را تهیه می کنند، عده ای برای تزئین دکوراسیون منازل خود درصدد خرید آن هستند و… . 

فروش فیروزه به طور گسترده از شهری به شهر دیگر، کشوری به کشور دیگر و یا قاره ای به قاره ی دیگر امکان پذیر است. فیروزه ی کشور ایران قبل از کشف معادن فیروزه در برخی از کشور ها کشف و شناخته شده بود و با توجه به کیفیت و مرغوبیتی که داشت و هم چنان از آن برخوردار است ، بازار پخش و تجارت آن سابقه ی طولانی و درخشانی دارد.

بازار پخش فیروزه به صورت سنتی و آنلاین، برای تاجران و متقاضیان این نوع سنگ، به میدان آمده است تا خرید و فروش و عرضه ی آن را تسهیل کند. کارگاه ها، مراکز معتبر خرید و فروش سنگ های قیمتی و جواهرات، در کنار سایت های رسمی خود سبب شده اند تا حتی الامکان جلوی خرید و فروش فیروزه ی غیر اصل گرفته شود. آن ها با راهنمایی ها و دانش خود در این زمینه به مشتری کمک می کنند تا سنگ دلخواه خود را خریداری کند‌.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما