مرکز خرید فیروزه مرغوب شجری

اگر به صنعت جواهرسازی و انگشتر سازی نگاه کنیم متوجه می شویم که از گذشته تا کنون یکی از پرمصرف ترین محصولات در این زمینه انواع مختلف سنگ های فیروزه می باشد.
سنگ های فیروزه با توجه به زیبایی خیره کننده و استحکام بالا، بسیار در صنعت جواهرسازی مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ فیروزه مرغوب شجری نیز یکی از انواع مختلف سنگ های فیروزه است که در ادامه به ذکر مشخصات آن می پردازیم.

مرکز خرید فیروزه مرغوب شجری

مشخصات فیروزه مرغوب شجری

مشخصات فیروزه مرغوب شجری فیروزه یکی از محبوب ترین جواهرات و سنگ های تزیینی در میان مردم ایران به شمار می رود که این محبوبیت ریشه در پیشینه و فرهنگ مردم ایران دارد.
در طب سنتی ایرانیان برای سنگ های فیروزه مرغوب طبیعی فواید بسیار زیادی ذکر شده است و علاوه بر این تلاش علمای اسلام نیز در جا انداختن فرهنگ استفاده از سنگ فیروزه نیز بسیار بر محبوبیت این سنگ تاثیر مثبت گذاشته است.
در یک نگاه کلی می توان فیروزه ی استخراج شده از معادن سنگ فیروزه را به دو دسته کلی فیروزه شجری و فیروزه عجمی تقسیم‌بندی کرد؛ فیروزه عجمی سنگی است که در نگاه به ظاهر آن ما شاهد هیچ گونه برجستگی و فرورفتگی، نقش و نگاره های متفاوت و یا خطوطی بر روی سطوح آن نیستیم اما این امر در فیروزه های شجری متفاوت است. اصولا یکی از مهم ترین مشخصه های فیروزه مرغوب شجری که عامل تمایز آن از دیگر فیروزه ها نیز به شمار می رود تعداد بسیار بالای خطوط و نقش و نگاره های مختلف و رگه های خالص بر روی سنگ فیروزه شجری است که هر چه این رگه ها زیبا تر و طبیعی تر برش بخورند، بر ارزش سنگ فیروزه ی شجری افزوده می شود.
نوع معدن استخراج سنگ فیروزه شجری نیز بسیار بر کیفیت آن اثر گذار است به نحوی که معمولاً از یک معدن خوب، سنگ های فیروزه شجری با رنگ تیره تر و مات تر استخراج می شود که هر چه ما شاهد تیرگی و ماتی بیشتری در سنگ های فیروزه شجری باشیم نشانه ی آن است که با سنگ فیروزه با کیفیت تری مواجه هستیم.
معمولاً طیف رنگی یک سنگ فیروزه شجری با کیفیت از آبی تیره تا سبز خاکستری و سبز یشمی می باشد و سختی آن در حدود 6 می باشد که به راحتی می تواند بر روی سطح شیشه خراش ایجاد کند.

بازار فروش فیروزه مرغوب طبیعی

بازار فروش فیروزه مرغوب طبیعی با توجه به بازار پر رونق سنگ های فیروزه شجری، مصرف کننده نهایی باید در هنگام خرید فیروزه شجری مورد نیاز خود به اصل بودن و مرغوبیت فیروزه طبیعی بسیار دقت کند. شما با دانستن اطلاعات ذکر شده در این مطلب می توانید فرق فیروزه مرغوب طبیعی را با فیروزه های مصنوعی تشخیص دهید اما بهترین راه برای تهیه ی یک فیروزه با کیفیت خرید از فروشگاه های معتبر در این زمینه می باشد.
شما می توانید برای خرید فیروزه شجری مد نظر خود با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت موجود در بازار از طریق وب سایت فروشگاهی ما اقدام کنید

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع مختلف سنگ های فیروزه می توانید با مسئولان سایت ما در تماس باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما