مرکز عرضه فیروزه ایرانی انگشتری

فیروزه ایرانی یکی از اصیل ترین و خاص ترین سنگ های زينتی ايران به حساب می آيد. اين سنگ زيبا قدمتی هفت هزارساله دارد و معدن اصلی آن در شهر نيشابور و استان خراسان رضوی می باشد.

استخراج فيروزه از معادن آن ها صورت می گيرد و اين كار به وسيله حفر كانال های حفاری زيادی انجام می شود.از آن جایی كه سنگ های در برگيرنده معادن،مقاومت بالايی دارند،نگهداری و حفاظت معدن به صورت كاملا طبيعی انجام می شود.

مرکز عرضه فیروزه ایرانی انگشتری

مشخصه انواع فیروزه ایرانی اصل

مشخصه انواع فیروزه ایرانی اصل فيروزه سنگي بسيار با ارزش و گران بها می باشد.اين سنگ در رنگ های آبی روشن و تيره،سبز روشن و تيره ديده می شود.

انواع فیروزه دارای سه ويژگی می باشند،كه عبارت است از:

رنگ، معدن استخراجی آن ها، شكل ظاهری

فيروزه دارای طيف رنگی بسيار گسترده و متنوع می باشد. اين سنگ زيبا از طيف رنگی آبي روشن تا سبز تيره وجود دارد.هر مقدار آبی تيره در اين سنگ به رنگ سبزی غالب تر باشد،ارزشمند تر است.از تمام كشورهای دنيا،سنگ فيروزه استخراج می شود، اما فيروزه معادن ايران از مهم ترين فيروزه های دنيا به شمار می آيد.

مهم ترين معادن فيروزه ايران در شهر هاي نيشابور، كرمان و دامغان می باشد، اما ازلحاظ تجاری سنگ فيروزه نيشابور با ارزش تر از جاهای ديگر است.فيروزه به دو دسته عجمی و شجری تقسيم می شود و فيروزه هایی كه روی آن ها هيچ گونه شكستگی و دورگه ای وجود ندارد، به فيروزه های عجمی معروف هستند.

صادرات انواع فیروزه ایرانی اصل

صادرات انواع فیروزه ایرانی اصل فيروزه های ايرانی به دليل خاص بودنشان و رنگ ويژه و منحصر به فردی كه دارند بين فيروزه های كشور های ديگر برتری داشته و سالانه بعد ازهر حفاری ازاين معادن، صادرات فیروزه به ساير كشورهای دنيا انجام می شود.

صادرات فيروزه به عنوان محرك رشد چرخه اقتصادی كشور به حساب می آيد و كمك بسيار بزرگی به رشد اقتصادی كشور می كند. اين سنگ با ارزش به صورت خام و با قيمتی بسيار كمتر از قيمت واقعی آن ها صادر می شود. كشور های آسيایی، كشورهایی هستند كه آمار بيشترين صادرات سنگ فيروزه را به خود اختصاص داده اند. يک نوع صادرات وجود دارد كه به آن صادرات چمدانی گفته می شود.

در اين نوع از صادرات مسافران و تاجران سنگ ها را در چمدان خود قرار داده و به كشوری كه مقصدشان است،سفر می كنند.تاجر در كشور مقصد سنگ خود را به فروش رسانده و سپس پول را از خريداران دريافت كرده و داخل چمدان گذاشته و به كشور مبدا بازمی گردد. اين نوع از تجارت داخل هيچ سيستمی ثبت نمی شوند به همين سبب نمی توان ميزان و نرخ صادرات سنگ هاي فيروزه را برآورد كرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما