مرکز فروش سنگ فیروزه اصل

از سنگ های زینتی که امروزه طرفداران زیادی دارد سنگ فیروزه است این سنگ در رنگهای فیروزه ای، آبی آسمانی و آبی پر رنگ، سبز تیره و روشن موجود بوده و اغلب در نواحی آتشفشانی یافت می شود.

مراکز فروش سنگ فیروزه، انواع مختلف سنگ فیروزه نیشابور اصل را در مدل ها و سایزهای مختلف و از مرغوبترین فیروزه های نیشابور به مشتریان عرضه میدارد. این مراکز توسط متخصصان با تجربه در این زمینه اداره میشود که میتوان به راحتی و اطمینان کامل به این مراکز برای خرید سنگ فیروزه اصل مراجعه کرد.

مرکز فروش سنگ فیروزه اصل

راه های تشخیص سنگ فیروزه اصل

راه های تشخیص سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه انواع مختلف دارد که براساس رنگ، معدن و شکل ظاهری دسته بندی می شود.

طیف رنگی سنگ فیروزه بسیار گسترده بوده و هرچه رنگ آن تیره تر باشد و به سبز مایل تر فیروزه ارزش بیشتری دارد.

معادن زیادی در دنیا هستند که به استخراج سنگ فیروزه مبادرت می کنند اما در بین این معادن، معدن فیروزه ایران، معدن فیروزه تبت، معدن فیروزه آمریکا و معدن فیروزه مصر از مرغوبیت بیشتری برخوردار می باشند.

برای تشخیص سنگ فیروزه اصل از سنگ فیروزه تقلبی روش های متفاوتی وجود دارد یکی از این روش ها تشخیص براساس رنگ می باشد رنگ سنگ فیروزه اصل معمولا کمی مات و به رنگ آبی آسمانی و فاقد ماتریس می باشد ولی این رنگ معمولا به دلیل مواد موجود در آن متفاوت می باشد اگر در سنگ فیروزه مس وجود داشته باشد رنگ آن به آبی متمایل می گردد.

وجود کروم در سنگ فیروزه رنگ آن را به رنگ سبز و آهن باعث میشود رنگ فیروزه به زرد یا سبز متمایل به زرد تغییر یابد.

از دیگر روش های تشخیص اصل بودن سنگ فیروزه قرار دادن آن به مدت کوتاه مقابل نور آفتاب می باشد اگر پس از قرار گرفتن زیر آفتاب اندکی تغییر رنگ داشت نشان دهنده تقلبی بودن فیروزه می باشد.

روش دیگر برای اصل یا تقلبی بودن سنگ فیروزه کشیدن یک شیء نوک تیز مانند سوزن بر روی سطح سنگ می باشد اگر با این کار خطی روی فیروزه ایجاد شود فیروزه تقلبی می باشد زیرا فیروزه اصل نه تنها با این کار دچار خراشیدگی نمی شود بلکه می توان با آن شیشه را هم خراش داد.

از روش های تشخیصی که جواهرفروشان برای اصل بودن فیروزه به کار می برند استفاده از فوتک است. بدین صورت که قسمت پشتی سنگ را در معرض شعله قرار می دهند سپس با ذره بین قسمت حرارت دیده را مشاهده می کنند اگر پوسته پوسته و قهوه ای شود سنگ فیروزه اصل می باشد.

معمولا در سنگ فیروزه اصل تکه هایی سنگ در پشت فیروزه دارد که این روش ساده ترین و معمولی ترین روش برای تشخیص اصل بودن آن است.

بازار خرید سنگ فیروزه نیشابور

بازار خرید سنگ فیروزه نیشابور با توجه به اینکه سنگ فیروزه یکی از پرطرفدارن ترین سنگ ها می باشد جایگاه ویژه ای در بازار به خود اختصاص داده است . در زمان خرید سنگ فیروزه اصل نیشابور بهتر است آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کرد و هنگام خرید از فروشنده فاکتور دریافت کنید. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما