مرکز فروش سنگ فیروزه خام

سنگ فیروزه خام درطول تاریخ مورد توجه انسان ها بوده است شاید مهم ترین دلیل اهمیت بشر در طول تاریخ به خواص سنگ فیروزه نیز مربوط باشد.از مشخصات این نوع سنگ می توان به رنگ جذاب ان اشاره کرد که بسته به نوع رنگ آن ،آبی آسمانی یا آبی تیره میتواند بسیار گران و یا ارزان باشد.این سنگ به عنوان قدیمی ترین سنگ های جهان دارای تاریخی طولانی می باشد.

ایرانیان این سنگ را “پیروزه” به معنای پیروزی می نامیدند سپس اعراب این واژه را معرب کردند فیروزه خوانده اند‌.

مرکز فروش سنگ فیروزه خام

بررسی کیفی سنگ فیروزه خام

بررسی کیفی سنگ فیروزه خام در رابطه با بررسی کیفی سنگ فیروزه خام باید گفت فیروزه کانی از جنس فسفات آبدار آلومینیوم  ومس با ساختار باوری کج وجهی شفافیتی کدر کنونی شکل و سختی ۵-۶درجه در مقیاس مو می باشد.این سنگ تحت تاثیر محلول های اسیدی در محیط آبی تشکیل می شود و به صورت توده های فشرده در داخل شکاف سنگ ها به صورت گرد یا قلوه ای شکل یافت می شود.

اغلب در این سنگ به علت اکسیداسیون اهن،رگه های قهوه ای رنگ به اندازه دو سانتیمتر از کانی لیمونیت دیده می شود.وجود ذرات ریز ماسه یا رگه های اکسید منگنز یا یشم سبز این سنگ را به این رنگ در می آورد.

خرید ارزان سنگ فیروزه خام

خرید ارزان سنگ فیروزه خام در رابطه با خرید ارزان سنگ فیروزه خام باید گفت :هرچه قدر رنگ فیروزه آبی تر باشد قیمتش بالاتر است .معمولا فیروزه های عجمی گران تر از فیروزه های شجری هستند .هرچقدر فیروزه خوش تراش تر ودرشت تر باشد ارزشش بیشتر وبالطبع هرچقدر ریزتر وآبی  آن کمتر ارزانتر خواهد بود.هر مقدار رگه ای که در فیروزه خام هست آبی آن کمتر و قطر آن لاغر تر باشد به همان نسبت قیمتش کاهش می یابد.

لازم به ذکر است که بدانیم :

شخصی که فیروزه خام خریداری کرده معمولا فیروزه خام خود را نمی فروشد و شروع به تراش و آماده سازی آن برای جواهرات می کند.خرید فیروزه خام اغلب برای سفارش ساخت جواهرات بنا به خواست وسلیقه افراد صورت می گیرد.

یکی از راه های تشخیص فیروزه اصل از نوع تقلبی آن این است که سنگ خریداری شده را مدت زمان کوتاهی در مقابل آفتاب قرار دهید اگر رنگ آن اندکی تغییر کرد،این نشان دهنده فیروزه ارزان و تقلبی خواهد بود.

به یاد داشته باشید که سودجویان برای درست کردن سنگ فیروزه تقلبی از پلاستیک های فشرده که آن را به رنگ آبی در آورده اند به فروش می رسانند‌.

فیروزه ایرانی زمخت تر از فیروزه تبتی است و رگه های روی آن به صورت ترک های درشت و تیره هستند.از فیروزه های ایرانی در مینا کاری استفاده می شود‌‌.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما