مرکز فروش سنگ فیروزه شجری

آبی ، نجیب و ارسطو … این صفاتی است که در سراسر جهان برای بهترین سنگ ایرانی استفاده می شود. سنگ فیروزه شجری ایرانی در جهان شناخته شده است ، که برای اندازه گیری کیفیت سایر فیروزه ها استفاده می شود. از این سنگ قیمتی به عنوان مقیاس استفاده می شود. قدیمی ترین معدن فیروزه ای نیشابور  به شکل یک گوساله است که حدود 7000 سال قدمت دارد و اکنون در موزه ایران باستان نگهداری می شود. فیروزه دارای دو نوع است: فیروزه عجمی صاف و فیروزه شجری که ریزه ای است که استخراج و فرآوری می شود. عجمی فیروزه ای از ارزش بیشتری برخوردار است. فیروزه در دل کوه از دو رنگ آبی و سبز ، فیروزه آبی در جواهرات و سبز در صنایع دستی تشکیل شده است.

مرکز فروش سنگ فیروزه شجری

مهمترین مشخصه سنگ فیروزه شجری

مهمترین مشخصه سنگ فیروزه شجری از نظر شیمیایی ، فیروزه فسفات آبدار مس و آلومینیوم است (CuAl6 (PO4) 4 (OH) 8 · 4H2O). که مهمترین مشخصه سنگ فیروزه شجری است. با این حال ، در این استفاده به قدری محبوب است که زبان انگلیسی از کلمه “فیروزه” به عنوان نام رنگ آبی کمی مایل به سبز استفاده می کند که برای فیروزه با کیفیت بالا معمول است. تعداد کمی از مواد معدنی دارای رنگی هستند که به قدری شناخته شده، مشخص و تأثیرگذار باشد که نام این ماده معدنی به طور معمول مورد استفاده قرار گیرد. فقط سه ماده معدنی دیگر – طلا ، نقره و مس دارای رنگی هستند که بیشتر از زبان فیروزه ای در زبان های رایج استفاده می شود.

صادرات انواع سنگ فیروزه شجری

صادرات انواع سنگ فیروزه شجری ایران پس از هند و برزیل ، سومین تولید کننده سنگهای زینتی مانند فیروزه ، عقیق ، گارنت ، عقیق و کوارتز است و در  زمینه صادرات سنگ فیروزه سابقه چشمگیری دارد. انگشتر طلا و جواهر سنگ فیروزه صادراتی از ایران به بازارهای جهانی طرفداران زیادی داشته است. یکی از معادن معروف جواهرات سنگ فیروزه در نیشابور ایران است. جواهرات سنگ ایران فیروزه در موسسه جواهرات آمریکا به عنوان بهترین سنگ فیروزه در جهان شناخته شده است. معدن فیروزه در شهر فیروزه که از زمان انقلاب متعلق به شرکتهای مختلف دولتی و خصوصی بوده است ، از سال 2003 توسط شرکت تعاونی شهر فیروزه ، متشکل از 342 عضو وزارت صنعت و معدن به مدت 25 سال اجاره داده شد. با توجه به ارزیابی ذخیره، گفته شد که قدیمی ترین معدن فیروزه در جهان می تواند تا 200 سال استخراج شود. “معادن منحصر به فرد فیروزه در ایران ، برخلاف سایر معادن بزرگ فیروزه در جهان ، شامل” معدن 30 سال ایالات متحده ، حومه استخراج شده افغانستان اکنون با یک معدن فیروزه بسیار کوچک و یک معدن در سینا که غیرفعال شده است “.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما