مرکز فروش فیروزه اصل نیشابور

فیروزه یکی از سنگ های بسیار باارزش به حساب می آید که در واقع میتوان گفت جزئی از جواهرات به حساب می آید. فیروزه در ابتدا به صورت سنگ بوده که از معدن با سطح و زیر زمین برداشت می شود و بعد از فراوری شدن به اشکال گوناگونی در می آید. فیروزه اصل نیشابور معروفترین سنگی است که در جهان شناخته شده است.مرکز فروش فیروزه اصل نیشابور

فیروزه اصل نیشابور را چطور بشناسیم؟

فیروزه اصل نیشابور را چطور بشناسیم؟ سنگ فیروزه نیشابور به دلیل کیفیت و مرغوبیتی که دارد بسیار بر سر زبان هاست. کمتر کسی است که فیروزه اصل نیشابور را نشناسد و یا چیزی از آن نداند.سنگ فیروزه از مناطقی که آتشفشان رخ داده نیز یافت میشود. فیروزه به رنگ آبی روشن و تیره، سبز روشن، تیره و فیروزه ای میباشد

یکی از معیارهایی که میتوان فیروزه اصل نیشابور را از نوع تقلبی آن تشخیص داد این است که هنگام خرید فیروزه نیشابور شناسنامه این فیروزه را از فروشنده درخواست کرد چرا که ممکن است فیروزه دامغان یا کرمان را به جای فیروزه نیشابور عرضه کنند.

نکته دیگر در شناخت فیروزه اصل نیشابور این است که همگی رنگ آبی یکسانی هستند. یعنی به رنگ آبی آسمانی هستند.سنگ فیروزه نیشابور دارای رگه های سیاه رنگی هستند.در غیر این صورت فیروزه نیشابور نبوده یا موردی تقلبی میباشد.

همچنین اگر فیروزه را در مقابل نور آفتاب قرار دهیم و تغییر رنگ بدهد نشانه این است که فیروزه تقلبی بود و اصل نیست. چرا که نوع تقلبی یک فیروزه از پلاستیک تهیه میشود بنابراین در هنگام خرید باید به تمامی نکات اصل بودن توجه کرد.

از فیروزه برای تهیه زیورآلات و جواهرات استفاده میشود. انگشتر و گردنبند فیروزه محبوبیت بسیاری دارد زیرا ظاهر و جلوه ای بسیار زیبا به جواهرات میدهد.

سنگ فیروزه به دو نوع عجمی و شجری تقسیم میشود که نوع اول آن بدون رگه میباشد و نوع دوم این سنگ دارای رگه سیاه و قهوه ای میباشد. نوع اول آن همانطور که از نامش پیداست این است که در میان عرب ها شهرت و استفاده فراوانی دارد. نمونه ای از این فیروزه، فیروزه درشت نیشابور میباشد که بسیار چشم نواز است.

فیروزه دارای خواص درمانی نیز میباشد و این بسیار جالب است چرا که در درمان گلودرد و بیماری های تنفسی و بهبود و رفع افسردگی و همچنین باعث از بین بردن استرس میشود. به عبارتی می توان گفت خاصیت آرامش بخشی در درون خود دارد.

قیمت هر گرم فیروزه اصل

قیمت هر گرم فیروزه اصل فیروزه یک جواهری گرانبهاست، قیمت فیروزه اصل نیشابور دارای با توجه درجه بندی بوده و از درجه یک تا درجه سه را شامل میشود و نوع قیمت با توجه به نوع فیروزه متفاوت خواهد بود.

1

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما