مرکز فروش فیروزه مرغوب اصل

 فیروزه مرغوب یکی از انواع سنگ های قیمتی به شمار می رود که از عهدهای بسیار قدیمی در ایران شناخته شده است و از آن برای زیور آلات معمولا استفاده می کنند. فیروزه به عنوان سنگ آرزوی بسیاری از فرمانروایان به شمار می رفته است که آن را در گذشته به سلاطین هدیه می کردند. فیروزه ها دارای انواع مختلفی هستند و از آن به عنوان گوهر آبی یاد می کنند.  

مرکز فروش فیروزه مرغوب اصل

بررسی ویژگی فیروزه مرغوب

بررسی ویژگی فیروزه مرغوب انواع فیروزه مرغوب اصل بر اساس سه ویژگی معادن استخراج شده و رنگ و شکل ظاهری تعیین می شود. بهترین فیروزه مرغوب اصل از معادن  ایران و تبت و آمریکا و مصر استخراج می شود و طیف رنگی متفاوتی مانند آبی تیره و آبی کم رنگ تا سبز پر رنگ را به خود اختصاص می دهد. در ایران شهر های نیشابور و دامغان و کرمان از معادن فیروزه برخوردارند.

تشخیص و بررسی فیروزه مرغوب اصل حتی برای حرفه ای ترین افراد این زمینه بسیار چالش بر انگیز و دشوار و حائز اهمیت است. هنگام خرید این محصول حتما شناسنامه اصل بودن و نیشابوری بودن را از فروشندگان تقاضا کنید. 

اگر با سوزن روی سنگ فیروزه بکشید و شیار عمیقی روی سنگ ایجاد شود دلیل بر تقلبی بود آن است چرا که سنگ فیروزه اصل نه تنها دچار شیار نمی شود بلکه با خود آن می توان روی شیشه خراش ایجاد کرد.

اگر فیروزه تقلبی را به مدت کوتاهی در معرض نور خورشید قرار دهید رنگ آن تغییر می کند و رنگ فیروزه اصل مات است. علاوه بر این ها تشخیص فیروزه عجمی و شجری با معیارهای خاص صورت می گیرد که لازمه تجربه و شناخت وسیعی از این سنگ با ارزش و قیمتی است. 

قیمت انواع فیروزه طبیعی

قیمت انواع فیروزه طبیعی قیمت فیروزه طبیعی آمریکا و مصر چون در ایران نایاب و نادر است و کمتر دیده می شود گزاف تر هستند و قیمت سنگ فیروزه تبت به دلیل صاف بودن و سطح براق داشتن نسبت به فیروزه ایران،قیمت بیشتری دارد. 

قیمت نگین های فیروزه طبیعی نیشابور نیز با توجه به اندازه، رنگ و شکل تعیین می شوند. برای تشخیص فیروزه طبیعی اصل و مطمئن بودن از هزینه ای که می کنید بهتر است خرید را از مراکز معتبر و دارای تضمین و ضمانت قیمت و اصل بودن تهیه کنید چرا که همان طور که گفتیم تشخیص جنس اصل فیروزه طبیعی از عهده یک فرد معمولی و تازه وارد بر نمی آید و سود جویان نیز با این نیت که می خواهند به شما کمک کنند ممکن است شما را کاملا گمراه کنند و تشویق به خرید جنس تقلبی خود کنند. 

بهترین روش تهیه و شناخت فیروزه طبیعی آگاهی از رنگ و سختی و واکنش آن به مواد شیمیایی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما