مرکز فروش فیروزه مرغوب شجری

سنگ فیروزه مرغوب شچری، یکی از انواع مختلف سنگ های فیروزه است که در شهر نیشابور و اطراف خراسان رضوی برای نخستین بار دیده و کشف شد. این سنگ که از طریق معادن فیروزه و به صورت انفجاری به دست می آید از ارزش مالی و معنوی زیادی برخوردار است. برای آشنایی بیشتر با فیروزه مرغوب شجری ادامه مطلب را دنبال کنید.

مرکز فروش فیروزه مرغوب شجری

آشنایی با فیروزه مرغوب شجری

آشنایی با فیروزه مرغوب شجری سنگ فیروزه علاوه بر زیبایی های چشم گیرش خواص درمانی بی نظیری نیز دارد. در انواع مختلف این سنگ خواصی همچون تقویت قلب، تقویت دستگاه تنفسی، چشم ها نهفته است؛ هم چنین التهابات ریوی و کلیوی را برطرف می کند. همچنین این سنگ باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد نیز می شود و بسیاری از درد های عضلانی را کاهش می دهد.

در میان انواع فیروزه که بر اساس رنگ، معدن و شکل ظاهری دسته بندی شده اند اکنون می خواهیم با سنگ فیروزه مرغوب شجری بیشتر آشنا شویم که زیبایی و جلوه منحصر به فردی دارد.

در اصل و مرغوب بودن این سنگ توجه به رگه هایش بسیار مهم است، هر چه رگه های آن بیشتر به تنه درخت و شاخه ها شبیه باشد نسبت به فیروزه های دیگر گران تر و البته مرغوب تر است.

در واقع دلیل اصلی معروف شدن این کانی به فیروزه ی شجری؛ به دلیل شباهت رگه های آن به تنه درخت است. اما اگر سؤال اصلی شما چطور تشخیص د ادن سنگ فیروزه اصل از تقلبی آن است پس نگران نباشید و تنها در زمان خرید فیروزه به نکات زیر دقت کنید:

گفته شده بهترین سنگ های فیروزه دارای رنگ آبی سیر هستند و جلای بسیار زیادی دارند. از نظر مقاومت نیز از درجه مقاومت و سختی بسیار بالایی برخورد دار است.

بازار خرید انواع فیروزه مرغوب شجری

بازار خرید انواع فیروزه مرغوب شجری همان طور که می دانید کشور ایران یکی از کشور های دارنده معادن سنگ فیروزه به حساب می آید. ایران اعلام کرده که استخراج این سنگ را به صورت انفجاری انجام می دهد و همین باعث به وجود آمدن ترک های بسیار ظریفی در بعضی از سنگ های فیروزه شده که با ذره بین قابل مشاهده هستند؛ متاسفانه سنگ هایی که در معرض این آسیب قرار می گیرند ارزش پایین تری نسبت به بقیه دارند؛ با این حال همچنان صادرات سنگ فیروزه از ایران به کشور های عربی صورت می گیرد و آن ها از پرطرفدار ترین خریداران سنگ فیروزه هستند.

انواع فیروزه شجری به کشور هایی مثل امارات، عراق، اندونزی، مالزی، ترکیه و بحرین صادر می شود. بازار خرید انواع فیروزه مرغوب شجری در ایران بسیار پر رونق است و برای ساخت انواع زیورالات از طرف بازرگانی های زیادی خریداری می شود. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما