مرکز فروش فیروزه مرغوب معدنی

فیروزه مرغوب طبیعی سنگی زنده است که علاوه بر زیبایی و کاربرد تزئیناتی که دارد از فواید و خواص زیادی برای مصرف کننده برخوردار می باشد. مرکز فروش آن نیز این سنگ ارزشمند را در انواع و اقسام مختلف و کیفیت بالا در دسترس مشتریان قرار داده و توانسته به بهترین نحو ممکن رضایت مشتریان را کند.

مرکز فروش فیروزه مرغوب معدنی

راه های شناسایی فیروزه مرغوب

راه های شناسایی فیروزه مرغوب فیروزه مرغوب به دلیل داشتن ترکیبات و ناخالصی ها دارای رنگ های مختلفی مانند آبی، سبز و زرد یا آبی مایل به سبز، سبز مایل به زرد، آبی مایل به سفید و خاکستری مایل به سبز می باشد. همچنین دارای اشکال مختلفی مانند خوشه ای، دندریتی، کلیرای، پوششی، متخلخل، کمپالت، فیروزه ریز و دانه ای ریز است.

لذا در بین این رنگ ها فیروزه با رنگ آبی آسمانی از ارزش بیشتری برخوردار می باشد و زرد ارزانترین نمونه ها است، امروزه نیز فیروزه مصنوعی از مواد پلاستیکی تولید و وارد بازار می شود که شناسایی اصل از تقلبی آن کار سختی می باشد و جواهر فروشان با وسیله ای به نام فوتک نوع اصل را تشخیص می دهند.

لذا جهت شناسایی فیروزه اصل پشت سنگ را حرارت داده و نقطه حرارت داده شده را با ذره بین دقیق می بینند که اگر فیروزه قهوه ای یا پوسته شود اصل خواهد بود. فیروزه در ایران اکثرا در نیشابور، کرمان، دامغان و … استخراج می شود که نوع نیشابوری دارای رنگ آبی بوده است، این سنگ در زمانی که استخراج می شود نرم بوده و در حین فرآوری با رزین و دیگر مواد باعث سخت شدن آن خواهد شد.

خرید انواع فیروزه صیقل خورده

خرید انواع فیروزه صیقل خورده خرید انواع فیروزه صیقل خورده در طیف های مختلفی رنگی با طرح های متنوعی انجام می شود و سلایق تمامی مشتریان پوشش داده خواهد شد. این سنگ از ارزش بالایی برخوردار بوده و نمونه های نیشابوری دارای تراکم و کیفیت بالایی بوده و در صورت داشتن سیاهی در پشت آن ارزش بالاتری دارد.

فیروزه مرغوب معدنی دارای دو نوع عجمی بدون رگه و رنگ یکدست و شجری با رگه می باشد که هر کدام رنگ های مختلفی دارد و عجمی دارای ارزش بالاتری است، چون عاری از ناخالصی می باشد. فیروزه هر چه بدون تخلخل و دارای تراکم بیشتری باشد ارزش بالاتری دارد.

فیروزه سنگی زنده دارای خواص بالایی است و از آن باید به درستی نگهداری کرد در غیر اینصورت خواهد مرد، لذا اگر در معرض حرارت و نور خورشید قرار گیرد کم کم آب خود را از دست داده و سبز شده و خواصش را از دست می دهد. لذا باید این سنگ را در معرض چربی، مواد شیمیایی، شویندها، مواد آرایشی و … قرار نداد.

1

  1. سلام خسته نباشید فیروزه مرغوب معدنی که رنگ ابی اسمانی ان بهترین رنگ‌ان است که طرفداران زیادی دارد خواهرم گردنبند این فیروزه را دارد و خیلی راضی بودیم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما