مرکز پخش سنگ فیروزه عجمی نیشابور

سنگ فیروزه یکی از  هزاران سنگ زینتی زیبا با رنگ های متنوع و دل نشین است که در دنیا بسیار معروف است. سنگ فیروزه عجمی در انگشتر نمای زیبایی به دست می دهد.  سنگ فیروزه خام در معدن توسط معدنچی ها استخراج می شود و شکل به خصوصی ندارد و کانی شناسان به آن بی شکل هم می گویند. در طی فرآیند های تراش سنگ به اشکالی مثل  مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود.

مرکز پخش سنگ فیروزه عجمی نیشابور

موارد مهم در نگهداری سنگ فیروزه

موارد مهم در نگهداری سنگ فیروزه

سنگ فیروزه در حوضه رنگ شناسی در سنگ ها دارای رنگ آمیزی زیبایی است و استفاده آن از دوران ایران باستان تا به امروزه جزوه مرسومات بوده است. پادشاهان در تاج و تخت های پهناور و خانواده های سلطنتی در زیور آلات خود در زمان گذشته از سنگ فیروزه عجمی اصل استفاده می کردند و  در تاج ملکه پهلوی هم از سنگ فیروزه استفاده شده است و آن ها بر روی اشیا قیمتی و زیور آلات خود از این سنگ استفاده می کردند. از طرفی دیگر مردم به دلیل عقاید مذهبی خود این سنگ را مقدس و پاک می پنداشتند و هنگام نماز انگشتر فیروزه دست خود می کردند. گسترش این عقیده در دوره اسلام محمدی باعث شده تا این سنگ در بین مردم جلوه و جایگاه خاصی پیدا کند و محبوب شود. از دوران قدیم نوشته ها و مقالاتی وجود دارد که در آن در مورد کیفیت و طریقه نگهداری سنگ فیروزه بسیار نکات مهمی گفته است.

کارشناسان بزرگ سنگ های قیمتی بر این باورند که سنگ فیروزه فواید بسیاری دارد و شاید در ادوار گذشته به همین دلیل از آن استفاده می کردند، از جمله اینکه استفاده از فیروزه باعث حس نشاط و  شادی در روح می شود.و به مقدار زیاد مانع ایجاد استرس را در بدن انسان می شود. 

نکته ی مهم راجب نگهداری و مراقبت از سنگ فیروزه این است که سنگ فیروزه به مواد های شیمیایی و مواد نفتی و مواد های شوینده با آنزیم مانند ریکا و تاید و …حساسیت بسیار زیادی دارد و اگر در معرض تماس با این مواد باشد به سرعت زیاد کیفیت فیروزه از بین می رود و لایه رویی سنگ به رنگ تیره و سیاه در می آید و لکه هایی روی سنگ پدید می آید. هنگامی که سنگ فیروزه شما به هر دلیلی کثیف شد شما فقط آن را با آب خالی بشویید. از برخورد سنگ فیروزه با هر گونه مواد سفید کنند جلوگیری کنید.

بازار خرید سنگ فیروزه عجمی اصل

بازار خرید سنگ فیروزه عجمی اصل سنگ فیروزه جلوه و زیبایی خاصی در مقابل نمونه تقلبی این سنگ دارد ولی در این زمان و با وجود بازار بی ثبات اقتصادی که قیمت ها هر لحظه در حال تغییر است سنگ تقلبی فیروزه بسیار فراوان شده است.و افراد زیادی در اکثر موارد با خرید سنگ فیروزه با قیمت کمتر فریب فروشندگان را می خورند.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع و فروش و اطلاع از قیمت فیروزه سبز یا آبی ورنگ ترکیبی سبز و آبی با مشاوران مرکز ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما