مرکز پخش فیروزه اصل درجه یک

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن استخراج می شود شکل خاص و جلوه زیبایی ندارد.در طی فرآیند های تراش سنگ و پرداخت آن به اشکالی مثل دایره، مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگی که  تغییر شکل یافته است بسیار جلوه و نمای زیبا تری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه اصل نیشابور است.

مرکز پخش فیروزه اصل درجه یک

راه های پرداخت فیروزه اصل

راه های پرداخت فیروزه اصل سنگ فیروزه مرغوب و اصلی از سنگ های با ارزش و قیمتی در جهان محسوب می شود و استفاده از آن در کشور ایران از دوره بسیار قدیم تا به الان که کشور اسلامی هستیم رواج زیادی داشته است. سنگ فیروزه در رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. 

 سنگ فیروزه رنگ های زیبایی دارد و شاهزاده های بزرگ و صاحب سلطنت ایرانی در زمان قدیم از این سنگ بر روی زیور آلات خود بسیار استفاده می کردند و باعث شده است از آن در ساخت زیورآلاتی همچون دست بند، گوشواره و گردن بند و انگشتر استفاده شود، از طرفی دیگر مردم ایران در گذشته این سنگ را مقدس می دانستند. گسترش این ذهنیت در دوره بعد اسلام باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم محبوب  و جذاب شود. با وجود مدارک قدیمی و نوشته های باقی مانده گذشته، و زیورآلات خانواده های درباری برجای مانده می توان به علاقه فراوان و خاص بودن این سنگ پی برد.

متخصصان سنگ های قیمتی گفته اند که سنگ فیروزه مزیت هایی دارد از جمله  اینکه موجب احساس شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان کاهش می دهد. سنگ فیروزه به مواد شوینده حساس است و اگر در معرض این مواد قرار گیرد سریع کیفیت فیروزه از بین می رود.

سنگ های فیروزه به دو نوع گروه بندی می شوند: فیروزه های درختی یا شجری و فیروزه بی رگه و صاف یا عجمی. سنگ های عجمی صاف و یک دست و بدون رگه هستند ولی سنگ های شجری رگه هایی داخل سنگ دارند. ولی قیمت سنگ صاف بسیار بالاتر از سنگ فیروزه رگه دار است و در بازار با قیمت بالا معامله می شود. فیروزه ی شجری را به دلیل رشد رگه های داخل آن فیروزه زنده معدنی هم می نامند.

سنگ فیروزه با گذشت زمان و تماس مکرر با مواد شوینده رنگ و لعاب خود را از دست می دهد. برای برگشت جلوه و نمای سنگ بسیاری از زیور آلات فروش ها این سنگ را پرداخت می کنند و سنگ به صورت براق و لعاب دار در می آید.

مرکز خرید فیروزه زنده معدنی

مرکز خرید فیروزه زنده معدنی در کل سنگ فیروزه انتخابی و سلیقه ایی است یعنی ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود ولی افرادی هم هستند که این سنگ را در زیور آلات نمی پسندند. تولید سنگ فیروزه در کشور ایران آمار بالایی دارد ولی قیمت آن بسیار بالاست. بزرگترین معدنی که در ایران سنگ فیروزه اصل درجه یک از آن استخراج می شود معدنی واقع شده در نیشابور است.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع  و خرید فیروزه به صورت آنلاین و حضوری از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما