مرکز پخش فیروزه خام نیشابور

سنگ فیروزه جز با ارزش‌ترین سنگ‌های معدنی در دنیا به شمار می‌رود که زیبایی خاصی نسبت به سایر سنگ‌ها دارد، این سنگ در بین ایرانیان محبوبیت خاصی دارد، سنگ فیروزه نیشابور جز با ارزش‌ترین سنگ‌های فیروزه موجود در دنیا می‌باشد که دارای کیفیت بالایی می‌باشد، در این مقاله به بررسی سنگ فیروزه و مراکز پخش فیروزه زنده می‌پردازیم.

مرکز پخش فیروزه خام نیشابور

نشانه های بارز فیروزه نیشابور

نشانه های بارز فیروزه نیشابور فیروزه خام نیشابور که از معادن سنگ این شهر به دست می‌آید با کیفیت‌ترین نوع فیروزه در دنیا می‌باشد.

فیروزه نیشابور دارای نشانه‌های بارز و مختص به خود می‌باشد که نشان از اصل بودن این سنگ دارد، از جمله ویژگی‌های آن مقاومت بالای آن است که در مقابل خراشیدگی مقاوم است و سطح آن دچار خط و خراش نمی‌شود بلکه این سنگ آن‌چنان مقاوم است که سطح شیشه را دچار خراش می‌کند.

سنگ فیروزه استخراج شده از معادن نیشابور رنگ‌های متفاوتی دارند، آبی کم‌رنگ مایل به آبی تیره تر و یا سبز کم رنگ مایل به سبز تیره، رنگ‌های مختلف این سنگ هستند.

به دلیل ترکیب مس، کروم و آهن با سنگ فیروزه، در رنگ آبی فیروزه‌ایییا کم رنگ این سنگ تغییرات جزئی به وجود می‌آید که این نشان از اصل بودن سنگ فیروزه دارد.

البته تشخیص اصل بودن یا نبودن این سنگ کار افراد حرفه‌ایی است حتی افراد حرفه‌ایی نیز در تشخیص اصل بودن آن دچار مشکل می‌شوند.

برای مطمئن شدن از اصل بودن یا نبودن فیروزه، آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید اگر تغییر رنگ در آن به وجود آمد، این سنگ اصل نیست.

فروشنده فیروزه زنده معدنی

فروشنده فیروزه زنده معدنی شهر نیشابور با داشتن حدود نه هزار تن ذخیره فیروزه در معادن سنگ خود از جمله شهر‌های مهم تولید‌کننده فیروزه با کیفیت در جهان می‌باشد.

فیروزه نیشابور از حدود دو هزار سال پیش از معادن سنگ آن استخراج شده است و تا کنون ادامه دار بوده است.

در این شهر فیروزه زنده معدنی استخراج و توسط فروشندگان مختلف به بهترین شکل نگهداری و به فروش می‌رسد.

آیا می‌دانید سنگ فیروزه نیز می‌میرد؟

اگر این سنگ دچار خراشیدگی شود یا مواد شیمیایی، اسید، روغن و … در برخورد با آن، مشکلاتی را برای سنگ به وجود آورند و یا سنگ در مقابل نور مستقیم آفتاب قرار بگیرد ممکن است تغییراتی در شکل ظاهری و رنگ آن به وجود آید که به اصطلاح می‌گویند سنگ فیروزه مرده است.

معمولا سنگ‌هایی ارزشمند‌تر و دارای قیمت بیشتری هستند که در نزدیکی سطح زمین قرار دارند، زیرا این سنگ ها در مجاورت با آب‌های زیر زمینی قرار نگرفته اند و استحکام خود را حفظ کرده‌اند، اما هرچه سنگ آب خورده تر شود استحکام آن پایین‌تر در نتیجه قیمت پایین‌تری دارد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما