مرکز پخش فیروزه خاکه مرغوب

فیروزه خاکه مرغوب در اندازه های مختلف برش خورده و توسط مرکز پخش آن در سراسر کشور توزیع می شود. فیروزه از جمله سنگ های قیمتی است که از گذشته تاکنون برای ساخت انواع زیورآلات زنانه و مردانه و همچنین اشیای تزیینی مختلف به کار برده می شده است. حتی پادشاهان در دوره های مختلف نیز از فیروزه و نگین آن برای ساخت انگشتر یا سایر زیور آلات استفاده زیادی می کردند. این مطلب نشان دهنده قدمت استفاده از فیروزه می باشد.

مرکز پخش فیروزه خاکه مرغوب

مشخصه فیروزه خاکه مرغوب

مشخصه فیروزه خاکه مرغوب فیروزه یکی از سنگ هایی است که معادن آن در نقاط مختلف جهان وجود دارد اما بهترین نوع فیروزه طبق مطالعات و تحقیقات انجام شده متعلق به معادن واقع شده در استان خراسان رضوی و به طور مشخص شهر نیشابور می باشد که مرغوب ترین نوع فیروزه در سراسر جهان شناخته می شود.

از مشخصات این سنگ قیمتی وجود آن در طیفی از رنگ های آبی تیره و روشن و همچنین رنگ سبز می باشد که رنگ آن به عناصر موجود در آن بستگی دارد. عناصری مانند مس و آهن از ترکیبات فیروزه می باشند که تنوع رنگی آن را موجب می شوند.

فیروزه نوعی سنگ آتشفشانی و آذرین است که در نزدیکی سطح زمین به دست می آید و پس از انتقال به کارخانه عملیات فرآوری و شکل دادن آن صورت می گیرد.

فیروزه خاکه و اقسام دیگر فیروزه به منظور ساخت انواع انگشتر، دستبند و زینت آلات زنانه و مردانه مورد استفاده قرار می گیرد. از نوعی از فیروزه نیز برای ساخت انواع اشیایی دکوری و زینتی استفاده زیادی می شود.

فیروزه به طور کلی به دو نوع شجری و عجمی تقسیم می شود. فیروزه عجمی به نوعی از آن گفته می شود که فاقد رگه است و سطحی صاف دارد اما نوع شجری دارای رگه هایی می باشد که علت نامگذاری آن به این نام نیز به دلیل وجود همین رگه ها مرتبط می شود.

تولید کنندگان فیروزه خاکه مرغوب

تولید کنندگان فیروزه خاکه مرغوب همان طور که در مطالب قبلی نیز به آن اشاره شد شهر نیشابور واقع در استان خراسان رضوی دارای معادن ارزشمندی از سنگ فیروزه خاکه می باشد. بر این اساس تولید فیروزه بر طبق نیاز بازار و میزان عرضه و تقاضای آن صورت می گیرد.

به دلیل کاربری های گوناگون این سنگ و کاربرد وسیع آن در تهیه زینت آلات تولید کنندگان نیاز های جدید بازار را شناسایی کرده و به این ترتیب به فروش این نوع فیروزه می پردازند.

افرادی که قصد خرید فیروزه را دارند لازم است تا راه های شناسایی فیروزه اصل را از انواع تقلبی بدانند تا در زمان خرید از بازار فیروزه بهترین نوع آن را تهیه نمایند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما