نرخ روز سنگ فیروزه سبز اصل

نرخ روز سنگ فیروزه سبز اصل بسته به تورم، تغییرات نرخ ارز، قانون عرضه و تقاضا، هزینه های استخراج و فرآوری، سود تولید کنندگان و سود واسطه گران متفاوت می باشد. سنگ فیروزه سبز یکی از درخشنده ترین، گران بهاترین و ارزشمند ترین سنگ های جهان می باشد که بر اساس کانی های موجود در آن در رنگ های متنوعی وجود دارد.

نرخ روز سنگ فیروزه سبز اصل

کارایی انواع سنگ فیروزه سبز اصل

کارایی انواع سنگ فیروزه سبز اصل

کارایی انواع سنگ فیروزه سبز اصل باعث شده تولید فیروزه عمده روند صعودی داشته باشد که ما در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

  • برای تولید انواع زیور آلات مانند انگشتر، النگو، زنجیر و… استفاده می شود.
  • برای ساخت انواع محصولات تزئینی استفاده می گردد.
  • برای بهره مند شدن از خاصیت های درمانی و معنوی آن استفاده می شود.
  • فیروزه اصل باید حتما رنگ آبی آسمانی داشته باشد که این نشان می دهد که مس فراوانی در آن وجود دارد و معدنی که مس زیادی داشته باشد موجب می گردد رنگ آن آبی شود، اگر آب سنگ به مرور زمان از بین برود سنگ آن به سبز تغییر پیدا می کند علاوه بر این علت سبز بودن آن می تواند به دلیل وجود کانی آهن باشد که در آن وجود دارد. وجود کانی آلومینیوم باعث می شود رنگ سنگ سفید شود البته وجود آهن در معدن این سنگ می تواند باعث شود رنگ آن هم سفید گردد.

تولید کننده سنگ فیروزه سبز اصل عمده

تولید کننده سنگ فیروزه سبز اصل عمده

تولید کننده سنگ فیروزه سبز اصل عمده با استفاده از دستگاه های مدرن و پیشرفته سعی می کند از بهترین معادن، این محصول را استخراج و فرآوری کند تا بتواند سود و سطح در آمد خود را از تولید این نوع سنگ افزایش دهد.

مناطقی که معادن این سنگ وجود دارد دارای سه ویژگی زیر می باشند:

  • گرم و خشک می باشد.
  • فعالیت آتش فشانی در آن روی داده که باعث شده صخره های ناشی از آن به وجود آید.
  • حرارت زمین زیاد باشد.

یکی از مشخصات مهم این سنگ وجود تخلخل و فرج می باشد و هر چه تخلخل آن کمتر باشد اصل و مرغوب تر است اما اگر خلل و فرج آن زیاد استحکام کمتری دارد و ممکن است دچار ترک شود به همین دلیل در هنگام خرید باید به این نکته توجه ویژه ای کرد و موجب شده از نمک های مس و آنیلین استفاده می کنند تا بتوانند آن را زیبا و درخشان کنند.

سنگ فیروزه اصل به هیچ عنوان در مقابل آفتاب رنگ آن تغییر نمی کند و روی آن خط و خش ایجاد نمی شود بنابرین با این دو روش ما می توانیم به اصل بودن آن پی ببریم.

سنگ فیروزه های ایرانی نسبت به نمونه های خارجی زمخت تر می باشند و رگه های روی آن ها دیده می شود اما فیروزه های خارجی روشن تر می باشند و سطح صاف تری دارند و به صورت تکه های ریز فرآوری می شوند اما نمونه های ایرانی به صورت تکه های درشت استخراج می شوند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما