واردات سنگ فیروزه هندی اصل

گوهر فیروزه در مناطقی مانند تبت، مصر و جنوب غربی آمریکا یافت می شود. اگرچه درجه خلوص و رنگ اکثر محصولات معادن متفاوت است، اما اغلب این سنگها حداقل از نظر ظاهری شبیه به هم هستند. معدن این گوهر فیروزه هندی قدیمی ترین و مهمترین معدن کشور است و شهرت زیادی در جهان دارد.

واردات سنگ فیروزه هندی اصل

مقایسه فیروزه هندی با نیشابوری

مقایسه فیروزه هندی با نیشابوری سنگ فیروزه به دلیل رنگ و خاصیت نمادی از بهشت ​​خدا در زمین در گذشته محسوب می شد. اگر این گوهر را به عنوان قدیمی ترین سنگ گرانبها تاریخ در نظر نگیریم، مطمئناً به عنوان یکی از قدیمی ترین سنگ های جهان دارای سابقه طولانی است. در ایران باستان این سنگ را “پیروزه” به معنای پیروزی می نامیدند، اما اعراب این واژه را ساختند و آن را “فیروزه هندی اصل” نامیدند. در انگلیسی، این کلمه به معنی “سنگ ترکی” است که از کلمه فرانسوی Pierre Turquise گرفته شده است و از این واقعیت تاریخی گرفته شده است که در زمان های بسیار قدیم، ایران و دیگر کشورهای خاورمیانه این سنگ گرانبها را از طریق ترکیه به اروپا صادر می کردند. آنها فکر می کردند و مردم فکر می کردند که این سنگ در ترکیه استخراج شده است.

جالب اینجاست که در ترکیه به آن فایروز می گفتند و استخراج بهترین سنگ در ایران، در یکی از اولین معادن بزرگ این گوهر در جهان در نیشابور، سه هزار سال سابقه دارد. در ایران، قرن ها است که به طور گسترده برای تزئین اشیا، مساجد و داخل و خارج بسیاری از بناهای مهم استفاده می شود. این روش ساخت ایرانی بعداً به شبه قاره هند راه یافت و از این جواهر ارزشمند در ساخت بنای تاج محل استفاده شده است.

مرکز فروش انواع فیروزه خارجی

مرکز فروش انواع فیروزه خارجی به دلیل خواص زیاد فیروزه، این سنگ طرفداران بسیاری پیدا کرده است، اما تشخیص سنگ فیروزه اصلی حتی برای افراد حرفه ای نیز بسیار دشوار است. اما بیشتر جواهرسازان و متخصصان به دلیل تجربه کار با این نماد از جواهرات ایرانی می توانند با مشاهده رنگ، لاک و رگه های پشت و روی آن و حتی منشا و انواع آن، به راحتی این گوهر شگفت انگیز را تشخیص دهند. آنها آن را از یکدیگر متمایز می کنند، با این حال، افرادی که دانش و تجربه کافی ندارند، روش های مختلفی برای تشخیص آن دارند.

به عنوان مثال در گذشته برای تشخیص یک نوع با کیفیت از نوع غیراستاندارد، آن را روی برنج دم می کردند و اگر رنگ آن ثابت می ماند، اصل بود و اگر برنج را رنگ می کرد، غیر استاندارد بود. همچنین، در عمده فروشان، برای تشخیص نوع طبیعی از نوع غیر عادی، یک قطعه سنگ در صورت تبدیل شدن به خمیر مصنوعی و اگر مواد باقیمانده به صورت خاکستر باشد، سوزانده می شود طبیعی است. روش دیگری که برای شناسایی نوعی تقلید ساخته شده از پلاستیک استفاده می شود، استفاده از سوزن داغ و قرار دادن آن روی گوهر است که اگر یک جواهر مصنوعی باشد، بوی صمغ منتشر می کند و تأثیر زیادی بر روی گوهر دارد. 

اما به طور کلی، برای تشخیص با دیدن گوهر، باید بدانید که رنگ اصلی، بسته به مقدار مس در سنگ (آبی)، کروم یا وانادیوم (سبز) و آهن (زرد)، در یک محدوده کم آبی رنگ آبی مایل به سبز و کاملاً سبز است. وقتی رنگ به دلیل عوامل محیطی یا شیمیایی تغییر کند و به اصطلاح فروش انواع فیروزه از بین برود، از ارزش درمانی و فواید آن کاسته می شود.

1

  1. من یک بار از مجموعه شما خرید کردم و به حدی از کیفیت محصولی که برام ارسال کردین و نوع برخورد و تعامل با مشتری و در دسترس بودن و پیگیری تون راضی هستم که به تمام فامیل معرفی تون کردم و الان اونها هم از مشتری های شما هستن

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما