پخش عمده فیروزه شجری ایرانی

ایران دارای بهترین فیروزه در جهان است. و از معادن فیروزه آن انواع فیروزه استخراج می شود، فیروزه شجری از انواع فیروزه استخراج شده از این معادن است.

پخش عمده فیروزه شجری ایرانی

خصوصیات بارز فیروزه شجری

خصوصیات بارز فیروزه شجری فیروزه شجری که به آن فیروزه اسپایدر نیز می گویند، به دلیل وجود ناخالصی در این سنگ ها طرح هایی مانند تارهای عنکبوت در آن ایجاد شده، از خصوصیات بارز این سنگ ها می توان به رنگ این کانی ها اشاره نمود که بسته به ناخالصی و فلز موجود در آن گستره رنگ آب آسمانی، آبی متمایل به سبز و سبز را شامل می شود.

اگر ناخالصی موجود در این سنگ ها مس باشد رنگ سنگ آبی متمایل به سبز خواهد بود و با توجه به درصد مس این رنگ کم و زیاد خواهد شد، اگر در سنگ فیروزه ناخالصی فلز آهن وجود داشته باشد رگه های قهوه ای به چشم خواهد خورد، در صورتیکه در کانی فیروزه رگه های پیریت وجود داشته باشد این کانی در آن رگه های طلایی به چشم می خورد.

خصوصیات فیروزه با توجه به منطقه ای که از آن فیروزه استخراج می شود و آب و هوای آن متفاوت است.

مثلا اگر فیروزه از معادن شهر نیشابور استخراج شود دارای مرغوبیت بالا و رنگ آبی درخشانی خواهد بود، و این فیروزه در دنیا مرغوب ترین فیروزه محسوب میشود.

فیروزه شجر نسبت به فیروزه عجمی که فقط در ایران یافت میشود ناخالصی داشته و در طرح ها و رنگ های مختلفی به چشم می خورد.

فیروزه شجری هم برای تولید جواهرات مردانه و هم جواهرات زنانه کاربرد داشته ولی نوع رگه طلایی آن به دلیل زیبایی و طرح های روی آن در بین زنان بسیار پر طرفدار است. ولی این فیروزه نسبت به مواد شیمیایی ، روغن و عطر و ادکلن حساس بوده و خاصیت خود را از دست داده و به اصطلاح گوهر شناسان می میرد.

سنگ فیروزه شجری از خود انرژی مثبت ساطع کرده و انرژی منفی را از صاحب خود دور کرده.

قطب تولید انواع فیروزه شجری

قطب تولید انواع فیروزه شجری تولید فیروزه در شهرهایی مانند نیشابور و کرمان انجام میشود و فیروزه در این شهر ها بیشترین میزان تولید را دارد، ولی فیروزه نیشابور دارای مرغوبیت بالایی بوده و این شهر قطب تولید فیروزه شجر در ایران است و فیروزه های شجری در ابعاد مختلف تولید شده و دارای طرح ها و رنگ های مختلفی بوده و درصد خلوص این فیروزه ها نسبت به فیروزه های شجر تولیدی در کرمان بیشتر بوده ، عنصر اصلی سازنده این فیروزه ها فسفر بوده به همین دلیل به رنگ آبی آسمانی قابل مشاهده بوده.

پس از استخراج فیروزه از معادن نیشابور سنگ خام را به کارگاه های فیروزه تراشی انتقال می دهند و پس از تراش به مشتری به صورت خام و یا در قالب جواهرات عرضه می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما