پخش عمده فیروزه عجمی اصل

همان گونه که می دانیم فیروزه سنگ با ارزشی است، که خواص درمانی و زینتی فراوانی نیز دارد. اگر بخواهیم فیروزه را بر اساس شکل ظاهری تقسیم بندی کنیم، باید به فیروزه عجمی اصل و فیروزه شجری تقسیم کنیم. فیروزه ای که روی آن کاملا صاف و یک دست آبی است و روی سطح آن هیچ گونه رگه و ناصافی وجود ندارد سنگ فیروزه عجمی نامیده می شود، و حال آن که فیروزه هایی که دارای رگه هایی هستند و گاها شکستگی هایی هم روی آن ها وجود دارد را فیروزه شجری می نامند.

پخش عمده فیروزه عجمی اصل

بررسی کیفی فیروزه عجمی اصل

بررسی کیفی فیروزه عجمی اصل تشخیص سنگ فیروزه بسیار کار سختی می باشد، حتی برای کسانی که در این رابطه بسیار حرفه ای هستند. توصیه می شود که هنگام خرید از فروشنده شناسنامه اصلی بودن سنگ و البته نیشابوری بودن آن را درخواست کنیم. همان طور که میدانیم سنگ فیروزه عجمی تنها در ایران وجود دارد، و در میان اعراب نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. سنگ فیروزه از طیف رنگی وسیعی برخوردار است. این سنگ در رنگ های آبی تیره، آبی کم رنگ تا سبز پر رنگ وجود دارد. گفته می شود که هر چه قدر آبی تیره به رنگ سبز غالب باشد ارزش و قیمت فیروزه بیشتر خواهد بود. بنابراین گذشته از تشخیص اصل و یا قلابی بودن سنگ، معیارهایی چون رنگ در ارزش، و قیمت سنگ بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

بررسی قیمت فیروزه عجمی اصل

بررسی قیمت فیروزه عجمی اصل فیروزه عجمی زیبا که طرفداران خاص خود را دارد جنس آن از نوع سنگ آذرین است که در نواحی آتشفشانی و در نزدیکی سطح زمین یافت می شود. از این سنگ زیبا برای تزیین زیور آلات و خواص درمانی آن استفاده های متعدد می شود. همان گونه که اشاره کردیم  انواع فیروزه عجمی کاربرد های زینتی در تهیه زیورآلات را دارا است. این نوع فیروزه بسیار گران و با ارزش است. جالب است که بدانیم این نوع فیروزه در داخل سنگ چرب وسیاه رنگی رشد می کند‌.

اگر بخواهیم در مورد کیفیت سنگ فیروزه بگوئیم باید همیشه به یاد داشته باشیم که کشور عزیزمان ایران، بهترین فیروزه دنیا را از آن خود کرده است، که این فیروزه از معادن قدیمی و بسیار با ارزش نیشابور استخراج می شود. مهم ترین و با ارزش ترین فیروزه جهان همان طور که گفتیم فیروزه نیشابور است. البته در کشورمان معادن دیگری وجود دارد که از آن ها فیروزه استخراج می شود ولی قیمت فیروزه های آن ها بسیار کمتر از فیروزه نیشابور است. قیمت فیروزه نیشابور آن هم از نوع عجمی چندین برابر با فیروزه های معادن دیگر فرق می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما